Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man indexe et site med DC?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal ligge en database online hvor der er cirka 60.000 tekniske IDer over hardware stumper som folk skal kunne søge i.

Hvert et ID har lidt teknisk information men da mange er samme kategori will det næsten være det samme altså Dublicate Content.

Så det bliver:

site.com/database/id1.html

site.com/database/id2.html

Spørgsmål er om der skal Nofollow eller Noindex på det hele istedet?

Kan man være 100% sikker på at google ikke crawler og indexer det og taber value?Jeg har haft det online tidligere men ser ud til at det blev ramt af Dublicate Content da sitet mistede en masse trafik.

Det skete den 4 November 2012 hvor sitet havde:

Total indexed: 13109

Not Selected: 71,303

Blocked by robots: 88

Removed: 0

Så lagde jeg det online til indexing og det steg lyn hurtigt den 

11 November 2012

til

Total Indexed: 21971

Not Selected 73421

Blocked by robots: 74

Men problemet var at siden den 5 November har sitet mistet 50% af trafikken og jeg har fjernet databasen fuldstændigt men det har stadig ikke ændret noget med trafikken.

Så spørgsmål er hvordan jeg kan få den database online på siten da folk skal kunne søge i den og undgå at miste trafik og eventuelt komme op på det gamle trafik igen.

Hvis nogen kan se hvad der er gået galt?

2 Screens fra analytics:

Som det kan ses i screenshot 2 har jeg fjernet databasen og den blå linie er igen faldet og er på samme index af pages som før jeg uploadede databasen og mistede alt trafikken men stadig er trafikken ikke normal igen.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt tricky - og svært at svare helt nøjagtigt på ud fra det du skriver. Ud over DC skal også overveje om der er nok indhold på de enkelte sider. Hvis sider kun har ganske få tekniske informationer, så vil de fremstå som næsten tomme - og det er google's Panda ikke så glad for. Jeg ville smide noindex på hele skidtet i den situation.

Omvendt får du så heller ingen organisk trafik ind på de sider. Så, hvis der er nok indhold på de enkelte sider, så kunne du jo fjerne noindex på alle de unikke sider, så du stadig får noget søgetrafik. Er siderne direkte ens kan du også bruge canonical tagget til at angive, hvilken af siderne Google skal betragte som den originale. 

Men som udgangspunkt er du rimeligt safe, hvis du bare får smidt noindex på alle siderne i det system.

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 13:52

Hej

tak for svar.

Hvad er forskel med Noindex, Nofollow

eller skal begge på?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 13:53

Noindex fortæller søgemaskinerne at de ikke skal bekymre sig om at indeksere siden. Nofollow fortæller dem at de ikke skal følge udgående links fra siden. I dit tilfælde er det vigtige at få sat noindex på.

\Mikkel

Tilmeldt 23. Nov 12
Skrevet kl. 14:06

Hej

Men det er meget mærkeligt det store fald i trafikken.

Hvis du ser grafen er det som om det er siden November.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:08

Ja, hvis faldet kom før du uploadede databasen, så er der nok andre årsager til det. Hvis du kommer med et link til siden er det lidt nemmere at komme med et bud på ;-)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:09
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)