Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskassekredit rente sats

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg har pt en Erhvervskassekredit i Danskebank på 10,25 % i rente hvilket jeg synes er for højt

kreditten bliver brugt i ca 6-7 måneder af året da der købes varelager ind på ca 500.000 i januar og dette er ca afviklet til 1 aug hvor der så er plus på kontoen og der får man self ingen rente af indestående. Selv om alt overskud bliver brugt til udvidelse så tænker jeg at denne kredit bare bør vare i ca 5 år uden at jeg ved det  

Jeg har desuden en anden virksomed med cash flow på ca 4,5 mill der er aldrig minus på kontoen og plus svinger mellem 50.000-300.000 og dem får jeg self. heller ingen rente af

Hvilke augementer kan jeg bruge for at forhandle renten ned eller på anden måde få mere ud af mine penge ?

Jeg overvejer et bankskifte dog synes jeg måske det er noget besværligt at skulle skifte bank for 2 firmaer og dvs privat konto for de renter men jeg synes bare de er en torn i øjet på mig

God weekend til alle

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:58

Jeg giver selv 16,5% i rente for en lille kredit på 20k hos danske bank- jeg får nok bare aldrig taget mig sammen til at skifte. 

Måden hvorpå du kan presse dem, er ved at indhente tilbud fra 2-3 andre banker på samme kredit og så kan de jo vælge at matche renten, ellers kan du jo vælge at skifte :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Det var da et kedeligt amino navn du har valgt - forhåbentligt forfølger uheldet dig da ikke, det lyder jo til en del går godt Big Smile

Det du først og fremmest kan, er at se om du kan forhandle den ned ved at ændre den fra kassekredit til et simpelt lån på 7 mdr. Det at stille en kassekredit på ½ mio til rådighed i den del af året den ikke bruges, koster banken en del.

Deres funding (skaffen penge til driften) hedder helt simpelt forklaret - Indlån minus udlån minus bevilgede kreditter - så de skal funde de 500.000 kr, også når du ikke bruger dem.

En anden mulighed er at låne penge fra den likvide virksomhed til den anden som anfordringslån. 

Du har givet overvejet om der er nogen som helst mulighed for at dele varindkøbet eller lægger mere kredit over på det - i stedet for at skulle af med 500.000 kr på en gang i januar, så det batter vel ikke at tale om det.

Du vil næppe vinde det store i forhold til låne rente på 10,25% ved at skifte bank, og du vil ikke uden at binde dit + i det andet firma få rente på indestående (det er lige før det koster banken penge i nationalbanken at ha de pengeEmbarrassed) - men der sker da aldrig noget ved at undersøge alternativet - netop med to arrangementer og privatkonto er du attraktiv for andre banker. Jeg ville teste Nordea trods alt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:46

Hvis man selv søger sit uheld, vil det altid forfølge en ;) se positivt på tingene i stedet.

Bankerne kan være svære at få i tale i denne tid, men du kan altid finde en der sikkert gerne vil give er tilbud på bare 1-2% bedre vilkår. Hvis du skal have noget som rigtigt batter er du nød til og finde noget som du kan stille til sikkerhed, evt. Det indkøbte varelager, bygninger eller lignende?
Tilsvarende for din anden virksomhed, man opnår stortset intet ved at have penge stående på alm konto i banken. Hvis du vil opnå et større afkast må du være beredt på og binde pengene i længere tid fx 1/2 - 1 års varighed, så kan man som få op imod 2-3%. Herudover kan du overveje sikre stats- eller realkreditobligationer, som også giver et aflast på ca. 3% med forbehold for kursudsving mv.
En helt anden vurdering er om du kunne foretage din vækst på en mere organisk måde. Istedet for at bruge dit overskud på udvidelse af forretningen, så du bliver bundet af banken, burde du overveje at henlægge dette og få lagt et likviditetsbudget. Når du har så stor sæsonmæssige udsving bør du have stort fokus på hvornår på året pengene bruges. Endnu en mulighed er at kigge på dine leverandører om du kan opnå bedre kreditter den vej igennem, de koster jo i sagens natur intet.
Herudover har du et selskab med overskud på bankkontoen. Hvis dette kan tåle at undvære nogle af pengene i en periode, ville du kunne lade dette låne penge til virks 1 til fordel for begge ved fx en lavere rente end de 10% som kasselreditten pt koster dig.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

Cef:
Herudover kan du overveje sikre stats- eller realkreditobligationer, som også giver et aflast på ca. 3% med forbehold for kursudsving mv.
- Ikke ret let du - hvis vi taler korte obligationer = max 3 år holdt til udløb - kan du ikke hente 3% pt - Jeg kan godt forså mange undrer sig over at man ikke kan få rente for indlån næsten - men sandheden er, at renten er noget nær i bund, og selv obligationer kan ikke rigtigt konkurrere med de mest sultne banker hvis vi taler binding max 2 år

Vi skal ikke så langt tilbage, får renten i Japan var så lav, at man betalte rente for at HA penge i banken, og FIK en lille rente for at låne penge.  En del spekulerede i at låne og få rente og investere i udlandet og få en lille + rente der også, men mange tabte også.

Renten går nok op igen, men det kommer til at vare 2 år vover jeg ved at se i krystalkuglen. Til gengæld putter jeg hovedet under dynen med tanke på hvordan det vil påvirke ejere af rentefrie lån. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:07

ejere af rentefrie lån.

Afdragsfrie ? - Uden at forsøge at være ham den irriterende Smile

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 13:11

Kan lige skyde ind med at jeg også er Danske Bank kunde og giver de ca. 10% i rente for en erhvervskassekredit.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:11

Det med obligationer var naturligvis set i samme kontekst, som det med penge bundet i banken. Du skal kunne undvære dem i en længere periode, men det er stadig ikke noget du bliver rig af. Dog bedre afkast end hvis de bare står stille på en alm. Bank konto.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2111
Skrevet kl. 20:30

Jeg har tidligere lavet indlæg om min banks "opførsel".

Jeg må sige, at jeg tager hatten af for dem nu.

Jeg lavede konto i et andet pengeinstitut, uden kredit eller andet. Altså "Ind og ud". Efter at have ladet min første bank være, ingen besøg, hævninger dog indebetalinger, ringede de inden nytår. "Det var tid til et møde". Renten var oppe på 16%!!!!.

Efter at igangværende, lager osv, var fremlagt, kom renten ned på 7,5% Surprise. Jeg fik et chok.

Men nu er vi venner igen og vi skal videre.

Så prøv at lave konto/konti et andet sted. Sørg for betaling af renter, omkostninger osv. Pludselig falder de til "Jersey koen" igen.

PØJ PØJ.

JOhnny

Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:36

Hey alle

jeg valgte kreditten fordi det var det mest logiske da jeg ikke 100% kan sige hvornår i peroiden der går penge ind

Der er ikke mulighed for at låne mellem virksomheder da den anden har mange udgifter og kun tilføres penge 2 gange pr måned

Jeg kan ikke hente noget på kreditten hos leverendøre da jeg selv er grossisten der hjemtager det store lager

Jeg har stillet en lejlighed i pant værdi 800.000 kr som der intet skyldes i så banken har sikkerhed for deres penge

Jeg har overvejer at flytte penge frem og tilbage men det er vel små penge man kan spare på det

Det med en anden konto i en anden bank kunne være noget dog har jeg virkelig mange konto bevægelser som jeg skulle holde øje med

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)