Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udligning af kreditorsaldo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et beløb stående som skyldig under kreditorer på 65100. Jeg har betalt fakturaen men ikke fået udlignet den. Hvordan gør jeg ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:53

Jeg går ud fra du ved modtagelse af faktura har bogført således: debet driftskonti for udgift og kredit kreditorkonto?
Herefter skal du ved betaling føre debet kreditorkonto/kreditor og kredit bankkonto.
Hvis ikke du har foretaget ovenstående skal du lave posteringen så den passer ind i det som mangler ifht. Ovenstående.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:55

Godmorgen,

Du rykker den bare fra kreditorkontoen til bankkontoen(eller hvor pengene nu er blevet hævet fra) :)

God lørdag :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 17. Apr 11
Skrevet kl. 10:13

Ups, jeg er ikke helt med. Problemet er er der findes et kreditorbilag med nr. 7. Dette har jeg ikke angivet ved bogføring af betalingen . Når jeg prøver at lave en rettelsespostering i debet og i kredit på samme konto med angivelse af posteringsnummeret ( henter det med droppilen)  i Summa summarum så siger systemet at der er en fejl. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30

Kender ikke problemet helt, men hvad sker der hvis du som udgangspunkt bare henter bilaget med droppilen- uden at vælge konto eller noget - gør summa så ikke selv det?

Hvis den gør, som jeg antager, så vil den nok udligne og eller vil den gøre noget dobbelt, så du så selv manuelt kan udligne bagefter

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

zigge:
rettelsespostering i debet og i kredit på samme konto

dette giver ikke meget mening.

Punkt 1 stemmer din bank?
Det vil sige er saldo pr. en given dato efter at du har betalt kreditoren den samme på kontoudtoget fra Summa summarum og din bank (kontoudtog eller nebank)?

Stig 

Tilmeldt 17. Apr 11
Skrevet kl. 09:33

Tak til alle som forsøgte at hjælpe. Min bank stemte.. Så efter en nøjere granskning af bogføringen opdagede jeg, at beløbet var bogfør 2 gange på varekøb både i 2012 og 2013 UHA DADA og derfor kunne jeg ikke få udlignet min mellemregningskonto, som jeg havde brugt som mellemstation i al rodet ! Nu husker jeg at bruge droppilen  i fremtiden til kreditornummeret.

Tak 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

zigge:
Så efter en nøjere granskning af bogføringen opdagede jeg, at beløbet var bogfør 2 gange på varekøb både i 2012 og 2013 UHA DADA 

Det er desværre hvad der sker. Super at du tager fat om problemet frem for at lade det ligge.

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

zigge:
UHA DADA og derfor kunne jeg ikke få udlignet min mellemregningskonto
AH Du må bare lave en manuel modpostering for det år det ikke hører til - godt du fandt fejlen i alle fald Smile

Du har samme funktion med fakturaer, hvor du også skal sørge for at betalingen udlignes helt automatisk når du bruger droppilen og vælger faktura Der er systemet også OK med at du skriver halvt beløb hvis en kunde ikke har betalt det hele, så bliver fakturaen bare i systemet og ved næste betaling finder du den igen med pilen og kan se at der nu kun er halvt beløb der skal udlignes for at den er betalt - så det kan godt håndtere delbetalinger på den måde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)