Jeg står med et firma som skulle have haft startskuddet omkring nu. Jeg fandt et godt navn til dette for knap 8 måneder siden og opkøbte domænenavnet der passede til. Dette af en anden registrant, som havde købt det tilbage i 2003. vi har i snart 6 måneder arbejdet på leverandør aftaler og tøj (merchandise.) med dette navn. for netop at promovere os. Og har også været ude offentligt at melde vores kommende opstart. Men en måned før vores "startskud" åbner en anden "netshop" med samme varesortiment, og samme vareprofil, med næsten samme navn, blot med et tilført -s. Deres domæne har de købt tilbage i April 2007. Jeg kontakter dem så, hvor de fortæller mig, at de ikke vil acceptere vi starter vores firma. Og at de var først på markedet. De havde indtil da kaldt dem noget andet i cvr. registret, men er nu også oprettet som deres firmanavn. Jeg vil helst ikke ud med navnet for at skade deres firma på nogen måde: Men eksemplet på navne sammenhængen er nogenlunde sådan her: Hvis mit oprindelige domæne er webstyle, og deres er webstyles. (fuldstændig tilfældigt valgte navne) Mine spørgsmål er så: Hvordan er jeg stillet, kunne jeg have kørt firmaet videre med dette navn selvom de er ude nu ? Hvad bør jeg gøre? Jeg vil uden tvivl finde et andet navn til mit firma og kaste håndklædet i ringen, da jeg ikke ønsker nogen konfrontation. Men jeg vil alligevel gerne kende lidt til den jura der knytter sig til min sag. Tak for jeres tid Heino |
retigheden til firmanavn / domæne
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)