Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke regler er der for import af varer fra Kina? Der er tale om mindre produkter som skal videresælges på en dansk webshop.

Hvilke regler skal man overholde? Er der specielle omstændigheder? Hvilke muligheder er der for privat import i første omgang? Og dernæst senere erhvervsimport?

Tak for jeres tid, og god weekend. :)

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:42

Hej,

Først og fremmest skal du huske at blive moms- og importørregistreret, hvis det du skal sælge de importerede varer videre :)
Når du importere fra Kina skal du også huske på toldbehandling. Det klares forskelligt alt afhængigt af, hvem du får til at fragte varerne. Nogen gør det for dig, andre gør ikke, hvorfor du så selv skal indberette tolden.

Jeg ved ikke, hvor stor viden du har omkring regnskab og det at starte og drive virksomhed i almindelighed, men jeg vil anbefale dig at læse rundt på skat(evt. Søge på amino) om regnskab, moms, told og hvordan det hele lige fungerer.

Held og lykke med det :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:47

Lars Thomsen:

Hej,

Først og fremmest skal du huske at blive moms- og importørregistreret, hvis det du skal sælge de importerede varer videre :)
Når du importere fra Kina skal du også huske på toldbehandling. Det klares forskelligt alt afhængigt af, hvem du får til at fragte varerne. Nogen gør det for dig, andre gør ikke, hvorfor du så selv skal indberette tolden.

Jeg ved ikke, hvor stor viden du har omkring regnskab og det at starte og drive virksomhed i almindelighed, men jeg vil anbefale dig at læse rundt på skat(evt. Søge på amino) om regnskab, moms, told og hvordan det hele lige fungerer.

Held og lykke med det :)

Mvh.
Lars Thomsen

Hej Lars, tak for dit indlæg.

Jeg driver i forvejen et par virksomheder, så regnskab o.l. har jeg styr på - men har aldrig importeret før.

Jeg vil dog ikke oprette nyt CVR nummer og registrere mig som importør hvis det ikke bliver til noget, hvorfor jeg har tænkt mig at starte med at importere et par sendinger som privat, og dernæst se om jeg kan få min webshop op og køre - hvis jeg så ser potentiale i at omsætte for mere end 50k årligt, vil jeg registrere mig, ellers ikke.

Ved du hvordan reglerne er for import for private? 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 19:51

Hej igen,

Det lyder godt nok :)

Så vidt jeg er bekendt, så må du under ingen omstændigheder importere med videresalg for øje uden at være importørregistreret (og derved også momsregistreret) :)
På den anden side koster det dig ingenting at blive moms og importørregistreret, så hvorfor ikke starte med det? Det får også dit foretagende til at fremstå væsentlig mere seriøst og tryghedsvækkende :)

Mvh.
Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53

Lucky Charm:
Ved du hvordan reglerne er for import for private? 
Jep man må ikke importere fra uden for EU med videresalg for øje - (uden at være importregistreret og så er man jo ikke privat) Gør du det kan du få klare vanskeligheder med told (specielt når du så registrere dig, for det er jo ikke sikkert de opdager det første gang, men sådan skal man nok ikke drive virksomhed faktisk)

Kan du ikke bare importør registrere et af dine selskaber i dag - og registrere en bibranche for dem - så står de får det i begyndelsen, og bliver det så stort at du vil ha ekstra administration og klarhed, ja så kan du oprette nyt cvr?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:05

Kan du ikke bare importør registrere et af dine selskaber i dag - og registrere en bibranche for dem - så står de får det i begyndelsen, og bliver det så stort at du vil ha ekstra administration og klarhed, ja så kan du oprette nyt cvr?

Jo det kunne være en idé. Jeg er bare typen der godt kan lide at holde tingene adskilt, men hvis import for private med videresalg for øje er ulovligt, så er det nok en meget god start at bruge en af mine virksomheder. Jeg går ud fra jeg blot skal ændre virksomhed online, og sætte hak i import feltet? Så kan jeg importere?

Med hensyn til told, hvordan indberetter jeg det? Kan det gøres via nettet?

Hvad er i øvrigt reglerne for import indenfor EU? Jeg kan nemlig også skaffe varerne hjem i et EU land, blot lidt dyere for mig. Men hvis reglerne ikke er ligeså omstændige kunne jeg jo eventuelt starte med det? Eller skal jeg også være registreret for import indenfor EU, og/eller må jeg heller ikke importere som privat indenfor EU og vidersælge?

Og i øvrigt, tak for jeres svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

Ja du logger ind og hakker i importregistrering og lægger en bi-branche på

Med hensyn til import inden for og uden for EU tror jeg du skal lave en ny tår. Der er meget forskellige regler

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:27

Undskyld at det her er lidt off topic 

men, når man går ud og outsourcer er der en lang række ting som skal være på plads og velovervejet

Make or buy modellen. du er velkommen til at få en uddybning hvis du skulle være. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:40

Hej Claus, fin model du har der. Jeg kan dog svare "nej" til alle punkter, og er ikke i tvivl om at mine produkter skal importeres. :-)

Og her kommer Kina ind i billedet, da det vil koste mig mindst, men jeg overvejer som sagt også noget mere nært da jeg er klar over de risici der kan være forbundet med at importere fra et land som Kina. 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:47

OK :)

Lucky Charm:

Hej Claus, fin model du har der. Jeg kan dog svare "nej" til alle punkter, og er ikke i tvivl om at mine produkter skal importeres. :-)

Og her kommer Kina ind i billedet, da det vil koste mig mindst, men jeg overvejer som sagt også noget mere nært da jeg er klar over de risici der kan være forbundet med at importere fra et land som Kina. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)