Stort set samtidig med at denne tråd blev oprettet, er vi faktisk kommet ud for det samme: Nu har jeg selvfølgelig udfyldt klageformularen, og i morgen må vi have fat i virksomheden. Vi har ikke registreret MyPhoneShop som varemærke, men det er registreret som et binavn hos CVR. Er reglerne helt klare på det område, eller er der et eller andet kringlet der gør, at det her kommer til at blive en lang og meningsløs process (hvis de ikke er interesseret i at fjerne det, naturligvis)? Man kan sige at teksten "Vil du gerne have Myphoneshop?" er ret specielt, og giver ingen anden mening, end at forsøge at score dem der leder efter os. |
igang:Man kan sige at teksten "Vil du gerne have Myphoneshop?" er ret specielt, og giver ingen anden mening, end at forsøge at score dem der leder efter os.
Jeg ser det sådan her:Der er ingen tvivl om, at ovenstående bryder loven.Men jeg er sikker på, at de ikke med vilje har smidt jeres navn i overskriften. De har formentlig sat jeres navn som søgeord i annoncegruppe uden at tænke over, at de i samme annoncegrupper benytter sig af dynamiske overskrifter. Tanken er formentlig, at der skal stå "Vil du have Samsung", "Vil du have HTC", "vil du have mobilcovers" og lignende overskrifter.Jeg ville ringe til dem og stille og roligt forklare dem, at de må have lavet en fejl i deres Adwords-annoncering, siden de annoncerer på jeres navn - og ovenikøbet gør det med jeres navn i overskriften på annoncen. I langt de fleste tilfælde virker sådan en henvendelse fint. Især fordi det i rigtigt mange tilfælde ikke er specielt ond vilje, men nærmere en blanding af manglende kendskab til reglerne eller kiks i Adwords-opsætningen.