Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det juridiske ved tøjvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Min partner og jeg skal importere tøj fra udlandet til vores eget mærke. Er der nogle ting vi skal være opmærksomme på, og hvad ville der skulle stå i en kontrakt vi laver med vores agent/leverandør? Håber der er nogen der kan hjælpe, da vi vil være helt sikre på at vi gør det ordentligt fra starten af.

På forhånd tak

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52

Uh . det bliver kun lidt stikord - for i lægger op til en roman og det har jeg ikke mulighed for Big Smile

I skal sikre jeg rettigheden til designet hvis det er jeres eget - og det er vanskeligt hvis ikke i har en meget direkte og god kontakt til den der produceres - for det bliver meget let produceret i større tal, og solgt eksternt uden om jer hvis det er er godt - dette skal være meget klart i kontrakt og der skal også indsættes hvad boden som min er ved overtrædelse  - dog altid mindst jeres påviselige tab.

I skal sikre jer detaljer om materialerne der anvendes, økologi - eller brug af tilsætningsstoffer (formaldehyd i meget) osv - så I har en klar spec på alle materiale, inkl. knapper (nikkel pas på), labels osv

I skal ha klar spec på syningen, hvilke tråde, hvor syes, hvor tæt - gerne med EN prototype at godkende

I skal ha tjek op at det ikke syes af børnearbejdere 13 timer i døgnet på en fabrik uden nødudgange og med et plastik kogeri i underetagen

I skal ha aftale om hvad der kan loves af leveringstid og sanktioner ved for sene leverancer

I skal tænke alt igennem, for der er en god del mere.

Rent administrativt:

I skal være importregistrerede (og moms)

I skal ha sat jer ind i told og importmoms regler samt priser for fragt og div fragt alternativer

I skal ha arrangeret et lager det ene eller andet sted

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 14:43

Mange tak for svaret, virkelig brugbart!

Mvh

Alexander

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)