Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække startindskuddet på 80.000 kr. ud af Aps, når egenkapitalen når 160.000 kr.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis jeg smider 80.000 kr. i et nyt Aps firma, og firmaet tjener 80.000 kr., så er kapitalen 160.000 kr.

Er der nogle måder, hvorpå man kan trække sine første 80.000 kr. ud igen - uden at skulle betale skat?

Mvh. Martin.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 22:59

Nej, anpartskapitalen kan du ikke trække ud. Men selskabets nettooverskud kan du udlodde som udbytte til 27/42 pct. i skat.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 23:01
Jeg vil ikke tro det kan lade sig gøre da du skal angive det som indtægt ved skat og derfor er du nød til at betale skat af det. Kun hvis du har oprettet et Holding selskab først og fører de 80.000 op idet vil du årligt kunne trække 50.000 ud skattefrit fra Holding selskabet, hvis jeg har forstået reglerne fuldstændigt :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46655
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02

Enten som Martin skrev - eller luk eller sælg virksomheden og du kan få 80.000 uden skat og de resterende overskydende hvis det er ekstra værdi ved lukning som kapitalindkomst.

Overskuddet kan du jo kun få som udbytte - selv ApS kaptialen kun ved salg af anparter eller lukning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

Hej

der findes naturligvis metoder, men hvorfor ikke koncentrere sig om at genere overskud og vækst som John(Cookie) så mange gange har påpeget.

Stig

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:27

Hej.

Den korte forklaring er, at det kun er et deltidsfirma (som måske engang kunne blive fuld tid, når jeg mener den økonomiske risikoen for familie m.v. er lille nok).

Derfor synes jeg, det er lidt ærgeligt at smide 80k, hvor der er betalt nok skat, ind i firmaet.

For en kortere tid ville det være helt fint, bare ikke i det lange løb.

Selvfølgelig kunne jeg så bare låne de 80k, så lægger jeg ikke så meget mærke til, at de mangler, men... det er bare ikke lige mig.

Så jeg hører gerne, om der måtte findes andre muligheder...

Martin

PS: Ville nu rigtig gerne, om IVS blev til noget. SMBA har jeg lidt lagt på is, da jeg synes det er for komplekst at forstå konceptet. Desuden vil jeg også gerne være helt sikker på, at jeg/min familie skal risikere noget på mit lille eventyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46655
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:18

Du kan se det lidt som hvis du købte Nova aktier for 80.000. Novo går godt, og de stiger til en værdi af 160.000 kr. Kunne du nu hæve dine 80.000 uden skat igen? Nej vel - ikke uden at sælge aktien og så har du den jo ikke mere. Du kunne derimod få udbytte fra Novo men betale udbytteskat, så du kan ikke få de 80 t ud før du ikke vil ha anparterne mere

Jeg synes selv, at det at investere 80.000 kr i sig selv er noget af det fineste man kan gøre. Det er ikke en omkostning, men mindst lige så godt som at investere i andre papirer - et beløb som kan sikre ens fremtid som virksomhed og som man altid kan få ud når man lukker eller sælger virksomheden, og som kan vokse stabilt ud fra ens egen indsats - den første pensionsopsparing måske

Vist kan pengene tabes, men det er noget man har langt større indflydelse på, end på noget som helst andet. Ellers, ja så er det at vente på IVS som jeg tror på kommer, muligvis med lidt ændringer, men det vil vise sig inden for kort tid. Du kan også danne personlig virksomhed - og undlade at tage risiko, for så at lave skattefri omdannelse til ApS - eller formentlig til IVS når den tid kommer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)