Hej derude. Jeg leger med tanken om at starte en webshop, med salg af modetøj til kvinder. Mit spørgsmål er meget simpelt: hvor og hvordan får jeg fat i det tøj jeg ønsker at fohandle? Er der en bestemt måde at gøre det på? Googler jeg brandet og kontakter hovedkontoret? Tager jeg på messe? I så fald, hvor finder jeg info om messer for forhandlere? Jeg har søgt og søgt, men finder ikke helt de svar jeg søger. Håber nogen kan hjælpe. |
Hej
Det svært at svare dig, det skyldes, at leverandør har deres egen distributions strategi. Derfor er det ikke lige til, at svare dig.
Fx. Gucci er ikke interesseret i, at alle mulige forhandler kan frit sælge deres produkter, for det vil ødelægge deres eksklusivitet og deres leverandør kontrol.
Rayban ødelagde sin image, da de benyttede supermarkeder som distributions kanal. Det var en dyr fornøjelse for dem og de kæmper stadig med at etablere deres image.
Derimod mindre mærker og brand vil bare sælge, da profit er det eneste de har i tankerne.
har du noget baggrund eller erfaring inden for branchen ?
En måde, at gøre det på er at du kontakter nogen og spørge hvad deres handels betingelser er. Der kan du hurtigt vurdere om de vil sælge til dig eller ej.
Håber at det var til hjælp, selv om der ikke er noget konkret i svar.
Mvh Spetslai Nang