Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, hvordan griber jeg det an??!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg leger med tanken om at starte en webshop, med salg af modetøj til kvinder. Mit spørgsmål er meget simpelt: hvor og hvordan får jeg fat i det tøj jeg ønsker at fohandle? Er der en bestemt måde at gøre det på? Googler jeg brandet og kontakter hovedkontoret? Tager jeg på messe? I så fald, hvor finder jeg info om messer for forhandlere? Jeg har søgt og søgt, men finder ikke helt de svar jeg søger. Håber nogen kan hjælpe. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 02:31

Hej

Det svært at svare dig, det skyldes, at leverandør har deres egen distributions strategi. Derfor er det ikke lige til, at svare dig.

Fx. Gucci er ikke interesseret i, at alle mulige forhandler kan frit sælge deres produkter, for det vil ødelægge deres eksklusivitet og deres leverandør kontrol.

Rayban ødelagde sin image, da de benyttede supermarkeder som distributions kanal. Det var en dyr fornøjelse for dem og de kæmper stadig med at etablere deres image.

Derimod mindre mærker og brand vil bare sælge, da profit er det eneste de har i tankerne.

har du noget baggrund eller erfaring inden for branchen ?

En måde, at gøre det på er at du kontakter nogen og spørge hvad deres handels betingelser er. Der kan du hurtigt vurdere om de vil sælge til dig eller ej.

Håber at det var til hjælp, selv om der ikke er noget konkret i svar.

Mvh Spetslai Nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Tilmeldt 31. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:31

Hej Spetslai Nang

Tak for dit svar!

Jeg har ingen erfaring indenfor branchen, men en stor lyst til at lære og en vilje af stål :-)
Ja, jeg regnede heller ikke med, at hvem som helst ville være interesseret i at sælge deres produkt via mig - som du nævner, bør jeg måske satse på mindre brands. 

Mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 21:35

hej Luna

Er det en webshop du vil lave? I så fald, ville jeg starte med at lave affiliate marketing. Det er den billigste måde at komme igang, og du har næsten 0 risiko.

mvh Spetslai Nang

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 21:48

Spetslai Nang:

hej Luna

Er det en webshop du vil lave? I så fald, ville jeg starte med at lave affiliate marketing. Det er den billigste måde at komme igang, og du har næsten 0 risiko.

mvh Spetslai Nang

Tror hun mener hvor hun får tøjet fra, men måske jeg misforstår spørgsmålet?

Jeg ville måske prøve at søge råd hos brancheforeninger, eller eventuelt finde råd hos kommunalt/regionalt rådgivningsforum til selvstændige der er i opstartsfasen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

Hej Luna33,

nu har du jo lige misset modeugen i København. Denne afholdes to gange om året og er meget andet end de store shows, som medier fokuserer på. Modeugen er også messer, hvor de enkelte brands henvender sig til detailhandlen. Så hvis du vil ind i branchen, så er det et must for dig til juli/august.

Du bliver nok også nødt til at sætte dig ind i branchen inden du tager kontakt. Det gælder om at være klar i spyttet og ikke starte ud med at fortælle, at du ikke har erfaringer med branchen og du bare syntes at det kunne være sjovt.

Endelig skal du tænke over at branchen arbejder med relativt lange leveringstider, hvor du forinden skal have bundet til en ordre. Det vil sige at du bestiller nu på grundlag af nogle prøver og modtager den færdige style en gang til juni/juli. Du vil kunne være heldig, at der findes lagervarer til omgående levering.

Du bør nok starte med at finde ud af hvilken kundegruppe, som du vil henvende dig til og derefter finde frem til hvilke brands som kunne være interessante. Hvis du ikke har den store kapital, så pas på med at sprede dig for vidt. Det er meget svært at få returret og tøjet bliver sat på udsalg ganske få måneder efter at det er kommet i butikkerne.

Der er sikker mange andre ting, som kan siges, så lad os håbe at andre Aminoer vil byde ind. 

Stig

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 23:44

Martin Hjort:
Tror hun mener hvor hun får tøjet fra

Hej Martin.

Det er helt korrekt, jeg tænkte mere på at få erfaring i branchen.

Mvh Spetslai Nang

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)