Jeg har selv en Lenovo Thinkpad bærbar, som ikke taber strøm og holder perfekt og alt det der. Men min far har også en, men når den bare er slukket, så efter 1 uge, 14 dage den ikke har været tændt, så er den fuldstændig flad for batteri, kender du til problemet?
Nu har vi testet at lade batteriet fuldt op, pille batteriet ud og sætte det i igen efter 14 dage og her var der ingen problemer, der var batteriet fuldt ladt op.
Kan der være nogle indstillinger i selve computeren, der gør sådan at den står og bruger lidt strøm? F.eks. "finger scanneren" eller lig.n?
Hvis du smider den i standby/Hibernation vil den bruge en lille mængde strøm som på en uge eller 2 langsomt vil dræne batteriet. Hvis du går i kontrolpanel og Strømindstillinger kan du kontrollere hvad bærbaren skal gøre når du: trykker på powerknappen og/eller lukker låget i.
Jeg har haft lidt mistanke om at det er den der "finger scanner" der ikke slå fra, når den bliver lukket ned .. Når man åbner den, uden at tænde den, så kan man jo faktisk tænde computeren ved at scanne fingeren.