Jeg tumler lidt med tanken om et nyt koncept, hvorfor jeg kunne prøve at prøve en forretningside af.
Jeg har set andre online koncepter bruge prissætningen 'betal hvad du mener produktet er værd', men ikke set det indenfor webshop og CMS udvikling.
Derfor vil jeg prøve noget af her...
Opsætning af nyeste standard udgave af Prestashop webshop, Joomla CMS eller Wordpressblog inkl. GRATIS hosting hvor ydelsen er testet god på +100 samtidige brugere.
send en PM hvad du vil give for løsningen og de 2 der byder højest får det til den pris de mener det er værd :-)
Som sådan tror jeg ikke rigtigt at folk syntes at en standard opsætning af et open source cms er noget værd. Fordi der skal laves installeres template og laves tilpasninger, før sitet vil kunne bruges til noget fornuftigt. Derudover er der masser af one-click installers, så det er svært at se hvorfor man skulle betale bare for opsætningen.
Til sammenligning, så tilbyder vi i CloudSprout et gratis site/webshop inkl. gateway og template. Dog er CloudSprout kun gratis så længe man har under 3 Gb trafik og omsætter for under 3.500 kr./måned. Vi har ikke så mange templates endnu, men de er hastigt på vej.
Den selvsamme opsætning kan fås for kr 99,- hvor det reelt mere er hostingen der betales for, og som Lundsby nævner, kan man med et klik have hele opsætningen sat op.
Der hvor man kunne give den lidt mere var at sætte mere på, men igen .... folk har hvert sit behov, så taberen i spillet vil givet vis være selve udbyderen.
Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....
Jeg synes idéen er udmærket. Idéen med at folk selv bestemmer, hvad de synes det er værd. Det får ofte folk til at være lidt mere large. Vi vil som mennesker ikke tvinges til at betale overpris, men vi vil gerne anses som gavmilde!
Når det så er sagt, så tror jeg det er lidt noget andet over nettet, hvor man ikke ser hinanden i øjnene under betaling. Det er nemmere at taste et lavt beløb ind bag en computerskærm, end at gøre det personligt.
Derudover må jeg tilslutte mig koret i, at der nok ikke er det helt vilde i selve serviceydelsen. Som Kim siger, så skal der nok være lidt mere på - f.eks. hjælp til design af hjemmesiden etc.