Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms tilbage fra Skat

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er bruger af Billy's Billing og har netop fået penge tilbage fra SKAT grundet moms-afregningen fra 4. kvartal 2012. Men hvordan skal jeg bogføre det i Billy's Billing?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

På samme måde som du ville ha bogført hvis du skulle ha betalt moms? Via momsafregningen - Hvis du har bogført moms korrekt - og helst nulstillet (som Billy måske har måde til) så burde det være en selvfølge

Hvordan ville du har bogført når du skulle betale moms - Via status - ind på momsafregning og ud af bank - og nu - modsat

Jeg synes dog spørgsmålet tyder på, at du bogfører forkert i forhold til moms og ikke får nulstillet og derfor kan ha problemer med at se momsafregning korrekt for næste kvartal - men kender ikke Billy B brugsmetode

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

jeg går ud fra at du har brugt Billys Billings momsopgørelse til at finde frem til hvad du skulle indberette til SKAT.

Hvis du har gjort dette, så går du ind under momsopgørelse og her skulle gerne se en knap som hedder 'registrer betaling'. Denne skal du også bruge selvom du har foretaget en negativ momsangivelse og nu fået penge tilbage.

Se om det giver mening eller skriv igen.¨

Stig

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:01

Hmm. Ved ikke helt, om det er mig som ikke har forklaret mig korrekt???

Men jeg har indberettet moms og det hele, og havde mere købsmoms, end salgsmoms indskrevet til SKAT. Derfor har jeg - lad os sige 500,- som er blevet indbetalt på min konto fra SKAT.

Det er disse jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal skrive det ind i Billy's Billing.

BTW: Kunne være man snart skulle finde en revisor til at tage sig af alt det kedelige

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:06

Anders Helbo:

Ved ikke helt, om det er mig som ikke har forklaret mig korrekt???

Men jeg har indberettet moms og det hele, og havde mere købsmoms, end salgsmoms indskrevet til SKAT. Derfor har jeg - lad os sige 500,- som er blevet indbetalt på min konto fra SKAT.

Jo, det tror jeg da, vi er helt med på :-)

Og som Cookie skriver, skal momsen bogføres på samme modkonto som hvis du skulle betale moms. Men altså bare på kreditsiden i stedet for på debet.

Ja, du ville nok gøre sig selv en tjeneste ved at få en revisor eller bogholder til lige at tage et par timer sammen med dig for at få tingene på plads "fra starten".

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:10

Anders Helbo:

Hmm. Ved ikke helt, om det er mig som ikke har forklaret mig korrekt???

Det er disse jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal skrive det ind i Billy's Billing.

BTW: Kunne være man snart skulle finde en revisor til at tage sig af alt det kedelige

Har du brugt BillyBillings momsafregning til at finde frem til, hvad du skulle have tilbage?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 16:11

accountman:

jeg går ud fra at du har brugt Billys Billings momsopgørelse til at finde frem til hvad du skulle indberette til SKAT.

Hvis du har gjort dette, så går du ind under momsopgørelse og her skulle gerne se en knap som hedder 'registrer betaling'. Denne skal du også bruge selvom du har foretaget en negativ momsangivelse og nu fået penge tilbage.

Hej Anders,

Jeg bruger selv Billy's Billing og momsopgørelsen derinde fungerer upåklageligt. Ovenstående skrevet af "accountman" bør være din løsning på problemet.

mvh

Tobias

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 16:11

Birte Andersen:

Anders Helbo:

Ved ikke helt, om det er mig som ikke har forklaret mig korrekt???

Jo, det tror jeg da, vi er helt med på :-)

Og som Cookie skriver, skal momsen bogføres på samme modkonto som hvis du skulle betale moms. Men altså bare på kreditsiden i stedet for på debet.

Ja, du ville nok gøre sig selv en tjeneste ved at få en revisor eller bogholder til lige at tage et par timer sammen med dig for at få tingene på plads "fra starten".

Siger af hjertet tak ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

Hej Anders,

ideen med Billys Billing er såvidt jeg har forstået, at det skulle kunne bruges af ikke regnskabskyndige personer.
Programmet indeholder derfor nogle automatiske funktioner, som skal bruges ved for eksempelvis momsafregning.

Jeg formodede derfor, at du havde brugt programmets funktion 'momsafregning'. Hvis du har brugt denne så skal du gøre som jeg beskrev tidligere.

Hvis du ikke har brugt denne funktion - hvordan har du så fundet frem til hvad du skulle indberette?

Stig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)