Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruger du dagbog? - Logbog?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har brugt logbog/notatbog i gennem nogle år, og det er et værktøj jeg ikke vil undvære. Efter at have læst bogen jæger eller byttedyr  se http://www.humanconsult.dk/Shop/Bøger/Phil+Porter.htm  , begyndte jeg at føre dagbog. Det skal lige nævnes at jeg ikke synes bogen var god, men der var nogle elementer jeg godt kunne bruge.
 
Når jeg "fører" logbog, skriver jeg nøgleord, personnavne, fakta, priser, aftaler, meninger (ultra kort). Det giver mig hjælp til at forberede mig bedre i mange forskellige situationer. Det gør også at jeg hurtigt har genopfrisket en sag jeg har arbejdet med for laang tid siden.
 
Dagbogen har givet mig mere, end jeg allerførst antog. Jeg så det som en mulighed, for at "holde styr" på hvad jeg faktisk fortager mig , samtidig kan jeg fremhæve detaljer overfor personer, hvor det kan være nødvendigt. f.eks. hvis folk er meget påstålige.
 
Jeg har stor gavn af begge dele. Har du erfaringer?   
 
 
Skriver du logbog? - og hvad er dine erfaringer? - evt. fortæl hvordan du skriver ( notater/aftaler/enkelte nøgleord/vurderinger/meninger)
 
 
Skriver du dagbog? Hvad er er dine erfaringer her?
 
 
 

 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Min e-mail-konto er i høj grad min logbog i dagligdagen.

Jeg har adgang til det meste af min e-mail-kommunikation igennem de sidste 3 år, med et par tastetryk og bruger det flittig til at holde styr på diverse sager. På samme måde er e-mail også det første led i min arkiveringskæde på kontaktpersoner der ryger i min adressebog m.v.

Har jeg behov for at huske noget så sender jeg mig selv en e-mail og så har jeg adgang til den fra de fleste steder hvor jeg befinder mig i verden.

En desideret dagbog/logbog fører jeg ikke i øjeblikket, men savner det egentlig heller ikke. Primært skyldes det nok at jeg ikke har fundet et bedre værktøj end min e-mail til at gøre arbejdet simpelt og effektivt. Jeg har leget med de fleste projektstyringsværktøjer m.v. til Mac, windows og linux, men de har alle manglet et eller andet der fik mig til bruge dem som en vane.

Jeg har dog i øjeblikket kig på et lille all-round-værktøj som jeg godt kunne overveje at prøve lidt af da det er fleksibelt nok til ikke bare at være en logbog, eller et projektstyringsværktøj, men mere er et rammeværk til at holde styr på forskellige dokumenter, notater m.v.

Det findes her og er til OS X:

http://www.jumsoft.com/process/
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover min e-mailkonto, som jeg bruger på samme måde som Oscar, har jeg lavet min dokumentmappestruktur på harddisken mage til min mappestruktur i e-mailprogrammet. Når jeg får en ny kunde eller blivende kontakt, får vedkommende også en mappe - gemt i et sindrigt system af undermapper.
I mit e-mailprogram har jeg masser af automatiseringsregler, så posten ender i de rigtige mapper.
 
Der findes givet vis programmer, som kan håndtere dette endnu mere automatisk, men for mig fungerer det.
 
I travle perioder laver jeg lange to-do-lister, som jeg prioriterer og vinger af.
 
Derudover bruger jeg "opgaver" og "noter" i min PDA/tlf flittigt.
 
..... og en sjælden gang glemmer jeg ét eller andet.
 
mvh Hans
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/10/2006 12:48:20 PM Forfatter: Oscar Eg Gensmann 
En desideret dagbog/logbog fører jeg ikke i øjeblikket, men savner det egentlig heller ikke. Primært skyldes det nok at jeg ikke har fundet et bedre værktøj end min e-mail til at gøre arbejdet simpelt og effektivt.


En idé -> En kinabog fra boghandlen og et par kuglepenne gør tricket

Har nu også samme tilgang til det som dig Oscar. Hvis jeg skal være ærlig, så skriver jeg dårligere og dårligere i hånden, hvilket irreterer mig. Men ellers så er journalisering og regler i Outlook jo gode værktæjer.
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg skal være ærlig, så skriver jeg dårligere og dårligere i hånden, hvilket irreterer mig.


Det kender jeg kun alt for godt.. Jeg er dog ud over at være af tastaturgenerationen, søn af to læger, begge venstrehåndet (mærkelig nok er jeg højrehåndet), så man kan næsten sige at jeg har alle ods imod mig når det kommer til en pæn håndskrift .

Men ellers så er journalisering og regler i Outlook jo gode værktæjer.


Der holder jeg mig så til Apples Mail.app og diverse smartfolders.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
- Gode input!!
 
Jeg bruger min mail til at søge oplysninger, men ikke i så stort et omfang. Det med at sætte autofunktioner ind, som Hans nævner, lyder som noget jeg kan bruge. Det kunne nok gøre mit arbejde nemmere. Jeg er indtil videre tilhænger af nopget a´la´ kinabøger, dog med spiral.
 
Til Oscar: Det findes her og er til OS X: http://www.jumsoft.com/process/[/QUOTE]    - dette er kun til MAC, udfra det jeg kan se?
Ellers ser det ud til at have nogle gode elementer. Bl.a det med at køre versioner af ens notater og der visuelt angives prioritering. Farverne giver en god skildring.
hhmm... - det er nok lige at skyde med spred hagl at købe en MAC, for dette program, men det ser funktionelt ud.
 
 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)