Jeg har et enkeltmandsfirma og ønsker at lave dette om til et aps, hvilke muligheder er der for dette og hvad kræves der?
De seneste par år har keg kørt firmaet alene på fritidsplan ved siden af mit studie. Jeg har nu besluttet at gå ind i det på fuld tid og har startet et samarbejde med en gammel ven.
De skal sælges ud til den pris en tredie mand ville give, og der skal ske momsbehandling/salgsmoms udløsning af dem
Det er altid lidt bøvlet da du nok ville købe dem ind i dit ApS - men prisen skal være "neutral" = 3. mands pris. Det kan gøres via 3.mands tilbud eller andre beviser for korrekt vurdering. Er det mange kan det give bøvl, og også give anledning til at checke med revisor om du skal lave skattefri omdannelse, som jo netop her efter en årsafslutning kan laves
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så hvad vil du anbefale mig da jeg indenfor de seneste 2 år har købt aktiver for omkring 60.000 til mit firma? Det indebærer primært udstyr, elektronik og hjemmeside
Absolut at tale med revisor om skattefri virksomhedsomdannelse til ApS - det kan sagtens være bedste løsning, men man skal vide lidt mere - du lyder dog som en der ville kunne ha klar fordel af det - men også resultat og andet spiller ind.
Du skal under alle omstændigheder ofre en revisor til at se på muligheden, som ville være den mest oplagte umiddelbart
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER