Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital nødvendig?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MortenRams!

Det er også det, jeg er kommet frem til efterhånden. Det skal jo netop bare køre ved siden af mit job til at starte med, så må vi se, hvad der sker :-)

//webxperten

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:06

Hej Jacob!

Det lyder jo nemt :-)

Jeg har også tænkt på at få CVR nummer, men jeg kan ikke rigtig gennemskue, om der er nogle ulemper forbundet med det. Jeg har jo hørt, at så længe man tjener under 50000 er man ikke forpligtet til at have CVR

Så jeg spekulerer på, om det er nødvendigt - eller om der er fordele ved at få det? :-)

//webxperten

Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 09:09
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Bitshop.dk Skrevet kl. 09:13
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 10:11

Hej

Der er den ulempe at du skal lave momsregnskab.

Men der er helt klart nogle fordele som:

Alt du køber i firmaet kan du som udgangspunkt trække moms fra.(Enkelte undtagelser).
Så hvis du køber en anden ind til at lave noget for dig, vil du kunne trække den moms fra som han sætter på hans faktura.
Det kan du ikke som privatperson.

Så du kan lade firmaet betale din computer, netforbindelse m.v. og få fordel ud af det.

Kan få lavet aftalere med dit hostingfirma som helt sikkert er bedre end hvis du handler som privat person.
Du vil blive taget mere seriøs  som firma end når du møder om hos en kommende kunde som privatperson.

Forudsætningen er selvfølgelig at du har reel omsætning og ikke "bare" sidder og hygger dig med det, for så er det hobbyvirksomhed og så er der andre regler.

Men omsætter du for mere end 50kg om året, så ville jeg starte firma, for du har netop mulighed for at udnytte moms og indkøb i dit firma.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)