Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Startkapital nødvendig?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg drømmer om at starte min egen virksomhed, som web-udvikler. Jeg har allerede lavet freelance-arbejde og synes det kunne være meget sjovt at prøve det i en periode ved siden af mit job.

Jeg har hørt, at man aldrig kan stifte et firma uden minimum 80.000 i startkapital. Jeg har googlet som en vanvittig, men kan hverken få det be- eller afkræftet.

I mit tilfælde giver det ikke mening, da jeg ikke skal investere i noget, heller ikke et varelager. Jeg skal bare bruge mine kompetencer og det IT-udstyr, jeg allerede har til rådighed.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh. Webxperten

Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:22

Håber dette kan hjælpe dig.
http://www.jura-guide.dk/virksomhedsformer

-Søren Jensen

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 12:22

Det du har kigget på er formentlig APS.

Du kan jo i stedet starte en enkeltmandsvirksomhed, da der ikke er krav til indskudskapital.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 12:23

A-ha, det giver jo mening. Så starter jeg da bare et enkeltmandsfirma SmileYes

Mange tak for svar Smile

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 12:24

Hej

Du kan sagtens starte et firma uden Startkapital.
Det du har læst er APS. Der kræver det at man har en hvis værdi låst som sikkerhed i firmaet, men til gengæld kan du så ikke miste mere en det.

Du kan også starte et firma op uden, som er det man kalder et "Enkeltmandsfirma", som f.eks mit, "N O Data/V Nicolay Høy".
Det betyder at den sikkerhed der er i firmaet er mig og min private økonomi.
Hvis jeg så skulle gå konkurs kan de komme efter mig privat, men det kan man ikke hvis jeg havde et APS.

Men du kan sagtens klare dig med en enkeltmandsfirma, hvis du ikke har nogen partner og noget varelager som sådan.

Se mere på http://www.virk.dk/cms/render/live/da/sites/virk/home/vejledninger/start-virksomhed.html

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 14. Oct 12
Skrevet kl. 12:24
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg kan se, at du har fået svar på dit spørgsmål, men jeg vil lige give dig et ekstra råd med på vejen :-)

Jeg synes nemlig, at du skal gå ind på denne hjemmeside og læse lidt nærmere om de forskellige selskabsformer, samt hvad du egentlig forpligter dig til.

Det er nemlig korrekt, at det ikke kræver nogen startkapital at starte en enkeltmandsvirksomhed - men du hæfter til gengæld med HELE din personlige formue, hvilket altså betyder, at du risikerer at miste alt, hvad du ejer. Det er derfor ikke sikkert, at det er det, der bedste kan betale sig :-)

Men jeg synes, at du skal gå ind på linket og læse lidt om det selv.

Og ellers held og lykke med det! ;-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:51

Iværksætterdrøm:
men du hæfter til gengæld med HELE din personlige formue, hvilket altså betyder, at du risikerer at miste alt, hvad du ejer.

Det der med at hæfte med alt, hvad man ejer skal jo afvejes i forhold til den risiko, man løber. Hvis man skal indkøbe masser af materialer, som kan blive ødelagt før et projekt er færdigt, eller hvis man kan blive sagsøgt for sjusk eller fusk (tit i byggebranchen el.l.) eller hvis man har med folks meget værdifulde ting at gøre (dyre biler, både osv.) ELLER hvis man er nødt til at belåne alt hvad man ejer og har for at starte op, kan der være god fornuft i at sikre sig med en selskabsform, der danner et sikkerhedsnet.

Men hvis man "kun" leverer sin tid og arbejdskraft, så risikerer man måske "kun", ikke at få penge for sit arbejde. Og der kan en enkeltmandsvirksomhed være fuldt tilstrækkelig.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:19

Som en start som webudvikler ved siden af et job er da ingen grund til at komplicere tingene og bruge unødig tid på at sætte sig ind i selskabsformer. Opret enkeltmands firma med CVR og fakturer dine kunder. Brug din energi på din forretning :-).
Senere når firmaet vokser kan du omdanne det til selskab. Held og lykke. Godt at se du har mod på ekstra indsats for at starte op selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01

Hej webexpert

Gå ind på borger.dk. eller skat.dk og få dig et CVR nummer - så er du kørende

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)