Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJælp til c5 - kreditorstyring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan bogføre jeg nemmest mine kreditorer, så jeg kan holde øje med hvad der skyldes?

Havde tænkt mig at oprette en kassekladde bare til mine kreditorer, men jeg gør noget forkert da den bliver ved med at skrive "Bilag skal være større end eller lig minimum bilag??

Kan jeg bogføre dem anderledes? Jeg har oprettet kreditorerne, men skal have bogført købsfakturaen indtil den bliver betalt. Der skal ikke tages hensyn til lager mm!

Håber nogle kan hjælpe........

Mvh

Anja

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 09:38

Hej Anja

Prøv at kigge under finans/tilpasning/kladdenavne og se hvad der står som minimun og maximum bilagsnumre og ret dem der.

Håber det kan hjælpe dig videre ellers skriv igen.

Mvh

BDM bogføring

Birthe

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 09:48

Hej Birthe

Tak, men jeg har nu prøvet at ændre bilagsnumrene (minimum og maximum) med flere forskellige tal og får samme besked hele tiden? Skal jeg andre stedet hen og ændre noget?`Jeg ville jo ændre bilagsserien til noget langt fra den daglige bilagsserie..... Når jeg laver denne nye kassekladde skal jeg skrive K ved konto eller er det stadig F?

Med venlig hilsen

Anja

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 09:55

Hej igen

Typisk laver jeg en bilagsserie langt fra finansbila f.eks 5000...... og fremefter (eller det kan være 20.000..... og fremefter) og når bilaget er bogført og betalt bliver de sat i en mappe for sig, arkiveret i nummerorden. (Betalte kreditorer)

Minimun vil så være 5000 og maximum 999999 og start bilag 5000. (F3 for at gemme/godkende)

I kassekladden (kreditorkladden bør den så poppe op med 5000 som det første bilag, når du starter)

Når du bogfører i kladden skal du bogføre omkosninger på en finanskonto F og næste linie bogfører fakturakreditor K, og sætte fakturanr. på, så bliver den nemmere at finde senere i forløbet.

MVH

Birthe

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 15:39

Hej Birthe

I stedet for at lave en betalte kreditormappe kan jeg vel ligge dem i den daglige finanskladde når de er betalt med det bilagsnummer jeg nu er nået til? Altså tage dem ud af mappen med skyldige kreditorer og sætte dem i mappen med daglige bilag. På den måde kan jeg vel også finde fakturaen og udligne den eller? Hvis du forstår mig :)?

MVH

Anja

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 15:53

Hej Anja

Jo det kan du godt men hvis så skal lede efter den, så skal du først finde ud af hvilken faktura det og hvilket nummer den er bogført med, derefter skal du så finde ud hvilken betaling, der er udlignet med, dvs. over i finansmappen og finde den.

Det synes jeg er omstændigt, så jeg bruger blot kontoudtog fra banken som bilag til betaling/udligning af kreditorer. Så når jeg kigger i C5 for at finde en kreditorfaktura er  der kun en mappe at kigge i kreditormappen og det ved jeg fordi de har deres egen bilagsserie 5000 eller 20000 osv.

Fik du det andet til at virke ??

Mvh

Birthe

Tilmeldt 14. Jun 12
Skrevet kl. 11:43

Hej Birthe

Det kan jeg da godt se :)

Nej, har desværre ikke formået at lave mig en ny kassekladde og forstår det bare ikke. Prøvede endda at gå i "bilagserier" og oprette en "kreditor" der for så at gå i "kassekladder" og prøve igen, men det virkede heller ikke......?? Så, ja jeg står stadig på bar bund der :(

God weekend :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)