Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for hjemmekontor og hvad man kan trække fra

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Jeg er har et enkeltmandsfirma (overvejer at lave det om til ApS). DJ2GO er et mobildiskotek og jeg har følgende spørgsmål til dette:
  • 5000 kr. i tislkud pr. måned eller skattefrit - et rygte jeg har hørt?
  • Trække elregning fra i virksomhedens regnskab?
  • Hvad kan man udover dette trække fra af inventar i hjemmet, tænker skrivebord, kontorstole osv?
Ser frem til at høre hvad i siger :-)
Med venlig hilsen
Julius
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46660
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I et ApS kan der være mulighed for en procent del hvis det f.eks er lejemål - op til mener jeg 20% - men begrundet

Personligt selskab - 5000 rent rygte - Intet hvis ikke lokalet er helt indrettet kun til firma og generelt slet ikke kan bruges af hjemmepersoner og har egen indgang udefra

el - ja hvis der er bimåler der stemmer med arealet

Tal ikke inventar til hjemmet men forhåbentligt til firmaet - skrivebord, kontorstol - men ikke noget der ikke er købt klart til firmaet, og det skal sælges fra det igen hvis du lukker - til 3. mands pris - det er ikke dit. 

Køb aldrig for at spare skat men fordi det er et meget klart behov - ellers taber du

Hele virksomheden skal drives med fortjeneste for øje, ellers vil tab ikke kunne fradrages i anden personlig indtægt, men det er så en anden sag

Pæn hjemmeside i øvrigt - husk at priserne alle altid er med moms - men det er du sikkert helt med på

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

Tak for indlægget.

Jeg vil nødig betale for meget i skat og finder derfor reglerne for hvad man må og ikke må og hvad man bør gøre en smule komplicerede. Det er jo ikke ligefrem fordi man har det store overskud her i starten :-)

Tak for hjælpen igen :-)

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:56

Jeg er overordnet enig med Cookie. Hvis du bruger en del strøm, f.eks. til test af udstyr m.v., vil du godt kunne anslå en mindre procentdel af årsregningen på strøm, til firmaet. Typisk mellem 15-20%, hvis man bruger meget strøm, eller f.eks. driver virksomhed hvor man arbejder hele dagen hjemme fra computer eller maskiner. Det er et vurderingsspørgsmål hver gang. Hvis man f.eks. har 3 hjemmeboende teenagere, der alle har musikanlæg, computere, giga tøjbunker der skal vaskes og tørres i tørretumbler m.m., vil procentdelen nok ikke være så stor, som hvis man er alene om at bruge husstandens el-net.

Herudover vil du kunne sælge dine privat købte effekter til virksomheden til dagsprisen af tilsvarende effekt i samme stand, uden moms. Lukker du firmaet, skal du købe det tilbage igen til dagsprisen. Dette gør du ved at lave en oversigt over effekterne, undersøger på nettet - f.eks. dba - hvad dagsprisen er (vedhæfter evt salgsannoncer til dokumentation), og lister det op, og medtager den samlede sum som en udgift i firmaet. Men det skal naturligvis være effekter, som du skal bruge i firmaet, f.eks. en privat forstærker, LP-plader du har med ude og spille m.v.

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)