Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farverige spisebordsstole?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut tosset spørgsmål i forhold til hvad der normalt diskuteres herinde, men det er min erfaring at folk altid står klar med et brugbart svar. Så vi prøver!

Vi er flyttet i nyt hus og mangler lidt kulør i den spisestue som vi ikke tidligere havde. Vi har allerede et spisebord som vi købte på auktion for et stykke tid siden, som er i sortbrun glas med et stel af krom fra noget italiensk producent. Vi mangler nogle passende spisebordsstole, men de er åbenbart ikke lige sådan at finde for os kræsne folk.

Jeg har altid haft en lusket idé om stole i forskellige farver, men de eneste stole som umiddelbart kan fåes i et brugbart farveudvalg er de typiske skalstole fra fx Bilka, og de virker lidt for billige og er desuden ikke synderligt komfortable.

Hvad har folk eventuelt selv derhjemme, eller har I set nogle stole som I synes er pæne eller kunne passe på vores behov? De skal være rimelig stilrene og moderne, og absolut ikke i typiske eller klassiske træfarver, som vi absolut ikke er til. Det behøver nødvendigvis ikke at være i pang-farver, men det gør intet at de er lidt livlige.

At købe brugt nager os ikke, og skal det være nyt bør prisen maks være 4-500 kroner stykket. Ellers vil jeg hellere hoppe all-in og spendere det som et sæt 7ere fra AJ koster.

På forhånd tak! Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 101
Fra  Dupp Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian,

Fast Design har designet nogle farverige stole der hedder "forrest", de vandt også en anderkendtt italiensk designer pris i 2009. Ved at "casanova møbler" sælger dem. http://www.casanovafurniture.dk/shop/fastdesign-forest-armstole-4466p.html - og de findes i mange forskkelige farver. Men hvis du er interresseret så skriv endelig en pm til mig, da jeg kender personen der har argenturet på dem herhjemme i Danmark.

Mvh

Nikolaj D

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 16:12

Hej Nikolaj,

Mange tak for buddet - det er en fed stol. Den ser heller ikke helt ubekendt ud. Jeg har sikkert set den fra tid min som abonnent på Bo Bedre.

Jeg vil have den med i mine overvejelser, men jeg hælder umiddelbart mere til at opstøve et sæt brugte 7er-stole, hvis vi alligevel er oppe i det prisleje.  Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:40

Hej Brian

Nogle af vores leverandører (vi sælger kontorstole) har også spisebordsstole. Her er 2 eksempler:

Jeg har også haft nogle kunder, der har købt vores læder kontorstol NEXT, fjernet armlænet og brugt dem til spisebordet omend de er en smule store til formålet.

Den fås i sort, beige og rød, men koster en del ifht ovenstående stole

Mvh Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:14

Mange tak for dette bud også.

Der er dog ingen af overstående stole som falder indenfor vores personlige smag desværre. Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:24

Gå efter noget klassisk som f.eks. Nanna Ditzels Trinidad:

Hvis du lægger et budget på ca. 1000-2000 kr. pr. stol og har lidt tålmodighed på dba og lignende steder, så kan du sagtens få en fin samling over et stykke tid.
Før du købe, så bemærk, at de fås både med matte og blanke ben - det er en god idé at vælge på forhånd.

Tjek også dine stole for stempler - der er stjålet rigtig mange rundt omkring på institutioner, og det er træls at få én som man ikke kan lade sin kammerat fra politiet sidde på.

Hans 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:08

Det er også min plan, hvis der ikke forefindes andre idéer. Tak for input! Smile

Det er af samme årsag at prisen pr. stol maksimalt må være omkring 500 kroner, da det ellers i mine øjne bedre kan svare sig at købe en klassiker, som holder prisen langt bedre i tilfælde af senere udskiftning.

Jeg hælder dog personligt til 7eren hvis der skal købes en klassiker. Jeg er ikke så meget inde i markedet, men det lader til at de fåes fra omkring 7-8000 for et sæt af 6 polstret i uld, og omkring 12.000 hvis det skal være læder. I mine øjne er det ikke urimeligt, når man tænker på at de sikkert kan indbringe tæt på det samme om 5-10 år.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)