Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GratisDNS.dk - Oprettet domæne, aktiveret på DK-Hostmaster, hvad nu?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Brandpartner v/Nicolai Sørensen Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer! :-)

Jeg er "ny" i branchen som webdesigner, og er vandt til at kunderne får hostet deres hjemmesider gennem webhoteller som one.com, surftown, unoeuro osv. Nu er jeg kommet til en kunde som hoster sine hjemmesider gennem www.gratisDNS.dk .Jeg kender ikke til DNS, og det eneste jeg har lavet indtil videre er midlertidige viderestiller iforb. med redelegering af webhotel.

Kan jeg oprette domænet hos hvilken som helst udbyder, eller skal jeg oprette den på www.netplads.dk ?

Den dårligt beskrevede guide er her: https://web.gratisdns.dk/?q=node/116 

Jeg håber en af jer amino'er kender til GratisDNS, og kan pinpointe mig i den rigtige retning :-)

Tak på forhånd.

- Nicolai Sørensen

Fra Agerbæk
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:46

Hej

Du kan oprette til hvilken som helst webhotel udbyder. Du skal bare kende deres ip-adresse.

Andre problemer så skriv igen

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 12
Fra  Brandpartner v/Nicolai Sørensen Skrevet kl. 15:51

Ttak for det hurtige svar. :-)

Hvad er pointen med at købe et domæne til 99 kr. på GratisDNS, når man bagefter skal ud og hoste hos en webhoteludbyder og betale "bronze pakke pris"? :-)

Hvis altså jeg har forstået det rigtigt. ?

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:13

De 99kr er for oprettelsen af domænet, og derefter 45kr årligt i domæneafgift til DK-hostmaster.

GratisDNS hoster omdirigeringen af domænenavnet. Så når en bruger besøger hjemmeside.dk, omdirigerer GratisDNS til den korrekte IP-adresse tilknyttet domænet (typisk IP-adressen på dit webhotel).

De fleste webhoteludbydere hoster selv DNS (omdirigering) oveni webhotellerne, men det betaler du helt sikkert også for inkluderet i pakkeløsningerne. Dog er der op til flere webhoteludbydere som ikke lader dig ændre i din DNS uden at betale ekstra for den service, og nogle lader dig slet ikke ændre overhovedet. På den måde kan de beholde dig som kunde, medmindre du vil afregistrere dit domæne og registrere det igen hos en DNS host, for at få mulighed for at pege domænenavnet på en anden selvvalgt IP-adresse. 

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  JATAK Entertainment Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Knudsen - På den måde kan de beholde dig som kunde, medmindre du vil afregistrere dit domæne og registrere det igen hos en DNS host.

Dette er IKKE rigtigt, hvad angår .dk domæner.
Alle .dk domæner kan flyttes fra udbyder til anden, uden du behøver lave nogen form for opsigelse på dit domæne navn 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:30

Nicolai Sebastian Sørensen:
kan pinpointe mig i den rigtige retning :-)

smut over på http://www.webhosting.dk der får du udførlige instruktioner i forbindelse med oprettelse af dit webhotel, det koster kun 1,25 det første år og kan alt det du måtte have behov for.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 12
Fra  Brandpartner v/Nicolai Sørensen Skrevet kl. 16:36

Tusind tak for svarene. :-)

Samtidig har jeg snakket med kunden, som fortæller at de plejer at bruge one.com.

Jeg har dog stadig lidt svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare benytter et webhotel fra starten af. De klare jo det hele.

Men vil det sige at man ikke skal vælge webhotel hos udbyderne, når man har købt domænet på gratisDNS, og derimod blot få hostet domænet? Eller hvordan skal jeg forstå det? :-)

Jeg tjekker www.webhosting.dk ud tak. :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:34

Tusind tak for svarene. :-)

Samtidig har jeg snakket med kunden, som fortæller at de plejer at bruge one.com.

Jeg har dog stadig lidt svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare benytter et webhotel fra starten af. De klare jo det hele.

Men vil det sige at man ikke skal vælge webhotel hos udbyderne, når man har købt domænet på gratisDNS, og derimod blot få hostet domænet? Eller hvordan skal jeg forstå det? :-)

Jeg tjekker www.webhosting.dk ud tak. :-)

Du skal altid have et sted at hoste dine filer (hjemmeside osv.) og du skal samtidig altid have et sted at hoste DNS.
Lad os sige du ligger din hjemmeside på din egen computer hjemme i stuen. Herefter køber du et domæne ved navn hjemmeside.dk.
Hvordan ved hjemmeside.dk at den skal pege på din computer hjemme i stuen? Der er det som er DNS hostens job.
De fleste webhoteller gør det dog for dig når du køber et webhotel + domæne. Så sætter de noget plads op til dig og giver dig et FTP login, samtidig med at de peger dit nykøbte domæne over på deres egen IP-adresse med deres DNS host. 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 09:52

Som webdesigner har du måske lavet en aftale med et hosting selskab (Gigahost, One.com, etc) og du tilbyder nu dine kunder at du klarer hosting af deres website for 499 årligt og med evt 10 kunder 4990 kroner indtægt til en årlig pris på måske 320 kroner (afhængig af hosting selskab). Nogle hoteller tilbyder kun 1 domæne mens andre tilbyder 3, 5, 10 eller uendeligt....

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 07:51

En af fordelene ved at benytte gratisdns.dk er, at du kan styre dns'en for domænet selv - og gratis.

* Du kan fx hoste din hjemmeside ved udbyder x - og din mail ved udbyder y.

* hoste www.domæne.dk ved udbyder x - og betaling.domæne.dk ved udbyder y

* bruge udenlandske udbydere som ikke tilbyder dk-domæner som fx innohosting.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)