Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg et diskotek?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg går med en drøm om at starte mit eget diskotek, og ville høre om alle de nødvendige eller gode ting at have med når man starter op. Jeg er kun 16 år (snart 17) og skal starte på en uddannelse efter sommer, men ved ikke hvilken endnu.

Jeg har kun et par enkelte spørgmål, da jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal spørge om. Jeg har bare den her drøm om at starte mit eget, så kan bruge alt!

Vil høre noget om:

Hvilke(n) uddannelser skal man have med sig?

Hvornår kan man tidligst starte op selv?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:26

Mathias:
Hvilke(n) uddannelser skal man have med sig?

Ingen

Mathias:
Hvornår kan man tidligst starte op selv?

I din tidlige alder, tror jeg godt du kan vente til du bliver 21. Gå ud og få noget erhvervs erfaring.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 13:28

Start med at blive ansat på et først. Der er ingen uddannelse påkrævet. Med sug lærdom til dig. Det er ikke bare at læne sig tilbage og lege diskokonge.
Start med et job som afrydder, arbejd dig op til bartender og så op til bestyrer. Det tager noget tid. Men jeg tror bestemt ikke du vil fortryde det. At starte i den branche kræver også en del gode kontakter, som kan hjælpe en igang. Har du f.eks. penge til et Pioneer anlæg? CDJ'ere, DJM, lyd, lys. Hvad med barer, glas, og bare generelt lokalerne?

Jeg ville starte med at opbygge netværk gennem job i branchen :) 

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Fra Silkeborg
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:34

Ved godt der ikke er en uddannelse lige præcis til diskotek, men tænkte om det var godt at f.eks have en HG eller?

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:36

Lad os sige det sådan, at HG er bedre end ingenting. Ville dog nok hellere tage en HHX og så have en lille smule regnskabsmæssig forståelse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 13:37

Hvis du kan lave regnskab osv og generelt har flair for en del ting, så ser jeg ingen grund til det. Men det er selvfølgelig en vurderingssag. 

Jeg er selv udlært tømrer, men kører en virksomhed med SMS-kommunikation. Og det går skam ganske fint. Hvis man endelig har problemer med eksempelvis regnskab, kan man altid outsource det,

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:38

Lars Holm:

Start med at blive ansat på et først. Der er ingen uddannelse påkrævet. Med sug lærdom til dig. Det er ikke bare at læne sig tilbage og lege diskokonge.
Start med et job som afrydder, arbejd dig op til bartender og så op til bestyrer. Det tager noget tid. Men jeg tror bestemt ikke du vil fortryde det. At starte i den branche kræver også en del gode kontakter, som kan hjælpe en igang. Har du f.eks. penge til et Pioneer anlæg? CDJ'ere, DJM, lyd, lys. Hvad med barer, glas, og bare generelt lokalerne?

Jeg ville starte med at opbygge netværk gennem job i branchen :) 

Skide godt indlæg ;) - Tag dig i lærere af dette.

Som der bliver sagt kom ud at arbejd med det, bare som fritids job i weekend, det kan jo være det ikke er lige så fedt et job, om ½ år du er stadig ung og man får mange skører ideer rundt omkring.

Derudover så tænk om der er andre ting du kunne være interesseret i at lave også prøv at få en uddannelse der kan fører dig i den retning :) STX er godt hvis man vil have noget så man stort set kan gå i alle retninger.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)