Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS-system med flere sprog"lag".........?? Men kun ét domæne.....??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det lade sig gøre i f.eks. Joomla eller Wordpress..........??

Jeg skal have lavet en side hvor billeder og grafik bibeholdes, men hvor man kan skifte mellem sprogene.......... så jeg ikke behøver skifte billeder på samtlige sproglag hver gang der skal skiftes et billede eller noget grafik.......

Jeg har kun et .dk-domæne hvor alle sprogene skal ligge under...... og så kan man skifte ved at klikke på flag eller lign.......

Jeg er IKKE en haj til programmering, derfor skal det være et CMS-system der er til at finde ud af :-)

Håber der er nogle der kan hjælpe....

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er forskellige muligheder.

Har selv tidligere brugt dette plugin til WP: Qtranslate Er nemt at bruge og virker fint.

Der er vist også nogle muligheder med hreflang. Har ikke fået læst det helt igennem, men det virker spændende. Du kan finde meget mere om hreflang ved at søge lidt. 

/Agent

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej TGB,

Den slags er indbygget i Joomla som default og fungerer på den måde, at du opretter dine artikler, menupunkter og andet i flere forskellige sprogvarianter - nemlig de sprog du ønsker. Og så laver man en lille sprogvælger som kan være flag eller en dropdown, og denne vil så skifte til den relevante sprogvariant for brugeren.

Der findes også til både Joomla og sikkert også Wordpress og andre systemer, forskellige plugins som "bærer" din tekst ud til fx. Google Translate, hvor din tekst så oversættes automatisk og vises på din hjemmeside. På den måde kan man nøjes med at håndtere sit indhold i CMS systemet på ét sprog. Men - jeg vil ikke anbefale nogen at benytte denne måde, da oversættelserne (efter min mening) langt fra er gode nok til læseren holder fokus på det reelle indhold, og ikke distraheres af underlige oversættelser.

Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar. Jeg kunne nu heller ikke forstå hvis det ikke kunne lade sig gøre, at man virkelig SKULLE ind på ALLE 10 sider (hvis det var 10 sprog) og tilrette et enkelt billede........ men det er hvad en proffesionel webprogrammør fortalte mig, at man var NØDT til at rette på ALLE sider.

Men det er korrekt forstået at du mener det kan lade sig gøre i Joomla..? Er der så begrænsninger for hvor MANGE sprog man kan lægge ind..........? Vi kan nok godt få brug for 10-15 forskellige..........

Nu ved jeg godt at du er proff og selvfølgelig gerne vil lave den, men vil det efter din mening være muligt for en "amatør" selv at lave hjemmesiden fra bunden af......? Jeg har arbejdet i forskellige CMS-systemer, men aldrig rigtig lavet dem selv fra bunden af, kun et par stykker i BrickSite....

Og hvad med prisen for Joomla. Har lidt svært ved at gennemskue hvad det koster...? Man kan downloade de 30 dage gratis, men hvad koster det så derefter......? Hvad betaler man for....?

Og tak for svar på forhånd....

Hilsen Tanja

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tanja,

Bare rolig - jeg forsøger ikke at overtale dig til at det er mig der skal lave det for dig, selvom jeg lever af det :) Men selvfølgelig gør jeg det gerne, hvis du beslutter dig for at det er lettere eller du ikke selv kan komme i mål med det....

Allerførst - Joomla er gratis, både at erhverve sig og efterfølgende at benytte - for evig tid :) MEN - der er som oftest nogle udgifter til webhotel & domæne, som Joomla jo skal bruge for at kunne afvikles. Priserne på webhotel varierer meget efter kvalitet og andre parametre, men regn med at du skal bruge omkring kr. 50,- pr. md for en solid løsning....

Dernæst - du kan i Joomla konfigurere ligeså mange sprog du har lyst til. Der er ingen øvre grænse for hvor mange du kan oprette.

Og endelig - svaret på om du SKAL have ligeså mange versioner af en side som du har sprog, afhænger meget af hvad og hvordan det skal bygges op, og om både billede OG tekst skal være forskellig for hvert sprog, eller om det fx. er samme billede men forskellig tekst (eller omvendt). Som udgangspunkt skal du regne med, at hvis du for hver sprogversion af en side skal have forskellig oversat tekst, så vil du skulle oprette/vedligeholde ligeså mange versioner af den samme side, som du har sprog i systemet. Men - som sagt - det endelige svar, vil nok svæve lidt i vinden, indtil der fremkommer lidt mere konkret info om hvad og hvordan du påtænker at bygge det op.

Om du kan bygge det selv, er svært for mig at sige - men de fleste er heldigvis i stand til at komme et godt stykke vej med både Joomla og Wordpress. Uanset om man vælger den ene eller anden platform, så kræver det at man afsætter en god portion tid til at sætte sin ind i det grundlæggende, for at forstå og derved kunne opbygge struktur korrekt fra starten. Men der er heldigvis så mange gode ressourcer som forums, brugergrupper oma. som tilbyder at hjælpe uden at det koster noget - så der er ingen grund til ikke at prøve. Måske lige med mindre man ikke har tiden... :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)