Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Service eller ikke service ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved ikke om det er det rette sted at stille dette spørgsmål, men har brug for lidt andenhånds meninger.

Har en bærbar computer som der er garanti på, computeren har haften periodisk fejl og jeg ringede derfor til firmaet som har onsite support igennem en service partner. De kom og fejlen blev ikke konstateret. men han konstarede en anden fejl som IKKE var under garanti, og minsandten om jeg ikke et par dage efter modtager en faktura på en time, sjovt, han var her i 25 min, og han lavede ikke engang den anden fejl. Og på intet tidspunkt blev jeg oplyst om at jeg ville få en faktura for besøget, han sagde heller ikke noget om at hvis den periodiske fejl ikke blev opdaget ville det koste, det sagde de heller ikke noget om hos hovedfirmaet.

Jeg har haft fat i begge firmaer, og ingen af dem vil selvfølgelig kreditere / betale regningen.

Service partneren, har tilbudt at tage min computer ind til overvågning i 10 dage, for at finde fejlen, men det er ligesom den jeg lever af så det sagde jeg at jeg skulle overveje, men uanset hvad så vil de have jeg skal betale den faktura de har sendt.

Mit spørgsmål er nu, er der nogen der ved om der er regler for hvornår man må sende en faktura, eller om der er nogen steder udover forbrugerrådet hvor man kan klage.

har som sidste forsøg på at snakke partneren til fornuft kontaktet deres direktør, han mangler dog at ringe tilbage.

DH
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 14:50
Hej Igen

Det hjælper så nogen gange at gå til hovedet istedet for halen, for da direktøren ringede og hørte mine sunspunkter var han enig med mig, og sagde jeg ville modtage en kreditnota en af de nærmeste dage.

Men hvis nogen af jer alligevel ved hvordan det "juridisk" hænger sammen så vil jeg meget gerne vide det, da det virker mig lidt sært hvis man bare kan sende en regning til kunder uden overhovedet at nævne det for kunden først.

DH
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:11
Jeg ved ikke hvordan det helt juridisk hænger sammen, men generelt er det et scenarie der er dødsygt for både kunden og leverandøren, og noget der opstår meget ofte i forbindelse med computere.

Ofte er fejlene som du skriver periodiske, og derfor meget svære at dokumentere grundigt overfor leverandøren, og samtidig svære for dem at fremprovokere når de fejlfinder på maskinen. De fleste leverandører vil naturligvis hurtigt have afsluttet deres servicesager, og ofte tror jeg at de giver op før at de har testet maskinen i tilstrækkelig tid, og de derfor er tilbøjelige til blot at stemple det som en brugerfejl. Det er naturligvis endnu sværere når de ikke kan få indleveret maskinen.

Modsat er det altså også ofte at der kan være tale om brugerfejl/software fejl, hvor kunder insisterer på at der er tale om en hardware fejl.

Jeg har en ven der har en Fujitsu Siemens laptop, som har haft store problemer med at den fryser konstant. Han har flere gange reklameret til sælgeren, men hver gang resulterer det bare i at de reinstallerer den og siger den er i orden, hvorefter han modtager den efter et par ugers ventetid. Endvidere har der været nye problemer hver gang den har været til service - der ryger løse skruer ud af den når den er kommet retur, og den ene gang havde de glemt at sætte tastaturet til inde i computeren igen, så den måtte retur igen. De gør set med mine øjne intet ulovligt, men han er jo naturligvis blevet så træt af det at han nu ikke gider at sende den til service mere.
De har endnu ikke givet ham en regning for at yde service selvom de ikke konstaterede fejl, selvom de har gjort ham opmærksom på at det kostede penge hvis ikke de fandt fejl - og noget må jo tyde på de har haft den skilt ad siden der ryger løse skruer ud, så jeg tror nu nok de er opmærksomme på at fejlen eksisterer, men er ude af stand til at rette den.

Lidt generel snak, men jeg håber det var et brugbart indspark alligevel :)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:20
Hvordan er din onsite aftale skruet sammen?
Har du købt den privat eller gennem din virksomhed?

Hvis den indebærer at de kan sende en regning på noget af det, så har du ingen sag. Det er selvfølgelig dårlig service, men det kommer du ikke langt med.
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 15:29
Det er ikke mig der har onsite samtalen, det er sjovt nok i dette tilfælde fujitsu-siemens, jeg kontakter dem og de kontakter så deres partner.

men det var så partneren der sendte regningen.

Fujitsu Siemens mente ikke de havde gjort noget forkert, selvom de havde fået at vide det var en periodisk fejl.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)