Jeg har efter nogle år på bagen som iværksætter endelig haft penge og tid til at få lavet logo, ny hjemmeside osv. Førhen kørte jeg selv mit adwords og betalte utvivlsomt alt for meget pr klik, til gengæld virkede det og jeg lå nr. 1. Nu hvor andre kører det og hjemmesiden er ny osv har jeg aldrig haft færre henvendelser! Er der nogle der kan give mig en idé om hvad der er galt?? Det er pænt frustrerende. Mvh Kasper Ejersbo Ejersbo Isolering ApS under omdannelse til A/S www.ejersboisolering.dk |
Hej Kasper
Det kan være lidt svært at vurdere uden indblik i din Adwords konto og Analytics konto, men her da nogle ting du kan tjekke op på:
Hvis du kun kører Adwords på søgenetværket, skal din CTR være over 3 % ellers så er dine annoncer ikke relevante nok.
Bruger du mange søgeord med kun et søgeord i? Søgeordssætninger er mere konverterende og derfor bedre at bruge og også nemmere at bortfiltrere irrellevante søgninger ved at bruge søgeordssætninger.
Hvad for nogle søgeord skabte henvendelser tidligere? Hvis du har sat måling op i Analytics burde du kunne se dette og sammenholde de søgeord fra historikken, med de søgeord som du/dit bureau bruger nu?
Hvad er dine søgeords kvalitetsresultat - både beregningen af annoncepositionen samt beregningen af aktuel cpc bliver påvirket af kvalitetsresulatet. Et lavt kvalitetsresultat kræver højere Max CPC bud og højere klikpris. Et søgeord kvalitetsresultat skal være over 5 , mener jeg hvertfald.
Til sidst så er der jo kommet flere annoncører til i Adwords og klikprisen er steget, så dette kan også have indflydelse.
Mvh