Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor længe ville du vente før du "stjal" en idè

Side 6 ud af 16 (157 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

copcon:

Som andre også siger er du altså ude på et skråplan...

Hvor meget eller hvor lidt kan man ikke rigtig bedømme uden at vide lidt mere om ideen, (hvis det er en webshop med børnetøj, findes der så mange at man ikke rigtig kan sige det er hans, hvis det er noget meget specielt som han har opdaget/udviklet el.lign så er det fesent)

Jeg ville foreslå at du:
enten tog udgangspunkt i den ide, men lavede dit eget / udviklede konceptet / brugte den i en anden branche el.lign, det kan ikke være den eneste gode ide i verden, og hvis du er på bar bund kan du bare skrive vi har masser vi ikke har tid til at eksekvere :-)

Eller for lavet en eller anden aftale med ham, hvor han eks får en del af overskuddet de første par år, mod at hjælpe lidt til, eller sådan noget I vil jo trods alt nogenlunde det samme, og bare fordi han har spottet et eller andet, så er det altså først i udførslen at fårene bliver skildt fra bukkene, jeg synes stadug det er fesent at tage andres ideer, men så må han altså også rykke lidt på det.

Nå bare mine 5 cent, vi har været i lign situationer, og vi plejer bare at holde os væk, men vi kan også få gode ideer selv

Tak for dine 5 cents. Det er en idé der ikke er vanvittig kompleks, men som finde i udlandet med en enkelt side der er oversat til dansk, og ellers ikke findes i DK.

Men det er sådan set ligegyldigt. Jeg rører ikke idéen (eller andre fra potentielle samarbejdespartnere) før jeg har en klar tilbagemelding om det er ok fra vedkommende.

Ved ikke om det er relevant, men min tanke var nu ikke bare at copy/paste, men naturligvis kun tage udgangspunkt i den helt grundlæggende idé, som sagde man "jeg vil lave et socialt netværk hvor man kan mødes med sine venner"...

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt på linie med dem som mener du er ude på et skråplan.

Du skrev på et tidspunkt at ideen ikke var unik. Det er sikkert rigtigt, men det er stadig ham som har sat det sammen, så det virker på en bestemt måde.

Jeg får selv en masse ideer, som jeg desværre endnu ikke har haft økonomi til at udføre. Nogen giver jeg væk, andre holder jeg for mig selv. Dem jeg holder for mig selv er nødvendigvis ikke dem der er flest penge i, men dem som er helt unike.

En af de ideer, som jeg har haft i tankerne, er en ide som jeg kalder "I am dead". Den er meget unik og jeg har skrevet med 2 aminoer, som begge kender ideen fra start til slut. Jeg kan ikke lave den side, men den tjeneste findes ikke på nettet i dag og den ville sikkert kunne blive opkøbt af Google en dag, for flere 100 mio kroner. Alligevel har begge Aminoer, holdt tæt med min ide og til det vil jeg skrive et ord: RESPEKT!

Hvis du respektere dig selv og andre, holder du fingerne fra den anden ide. Hvis du vil have et projekt, så kan du få "I am dead", mod at jeg får 50%, hvis du en dag sælger det.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 17:20

Martin Hjort:
Ved ikke om det er relevant, men min tanke var nu ikke bare at copy/paste, men naturligvis kun tage udgangspunkt i den helt grundlæggende idé, som sagde man "jeg vil lave et socialt netværk hvor man kan mødes med sine venner"...

Ja du får nogle slag herinde, men det var du vel klar over Wink

Jo det er meget  relevant at du ikke Copy/paster en ide(det var det jeg havde forstået du ville gøre) - man er selvfølgelig altid velkommen til at udvikle videre på andres ideer, det sker jo faktisk i 99,999% af tilfælde - google var jo heller ikke den første søgemaskine, Facbook det første netværk, eller amino det første forum, det er blot bygget på i forvejen ting, hvis det er sådan det forholder sig, er problemet jo lidt mindre kritisk!

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 17:21

Carl Lorberg:

Jeg er helt på linie med dem som mener du er ude på et skråplan.

Du skrev på et tidspunkt at ideen ikke var unik. Det er sikkert rigtigt, men det er stadig ham som har sat det sammen, så det virker på en bestemt måde.

Jeg får selv en masse ideer, som jeg desværre endnu ikke har haft økonomi til at udføre. Nogen giver jeg væk, andre holder jeg for mig selv. Dem jeg holder for mig selv er nødvendigvis ikke dem der er flest penge i, men dem som er helt unike.

En af de ideer, som jeg har haft i tankerne, er en ide som jeg kalder "I am dead". Den er meget unik og jeg har skrevet med 2 aminoer, som begge kender ideen fra start til slut. Jeg kan ikke lave den side, men den tjeneste findes ikke på nettet i dag og den ville sikkert kunne blive opkøbt af Google en dag, for flere 100 mio kroner. Alligevel har begge Aminoer, holdt tæt med min ide og til det vil jeg skrive et ord: RESPEKT!

Hvis du respektere dig selv og andre, holder du fingerne fra den anden ide. Hvis du vil have et projekt, så kan du få "I am dead", mod at jeg får 50%, hvis du en dag sælger det.

Det er ikke fordi jeg er desperat efter at få et projekt eller ikke kan få idéer selv, men egentlig fedt at du giver mig det tilbud, tak :-)

Jeg respekterer skam mine medmennesker, så det er jeg ked af hvis folk ud fra dette, har en anden opfattelse af. Men kan være svært at klandre jer for egentligt som sagt :-)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 17:25

Bo Schønemann:

Ja du får nogle slag herinde, men det var du vel klar over Wink

Jo det er meget  relevant at du ikke Copy/paster en ide(det var det jeg havde forstået du ville gøre) - man er selvfølgelig altid velkommen til at udvikle videre på andres ideer, det sker jo faktisk i 99,999% af tilfælde - google var jo heller ikke den første søgemaskine, Facbook det første netværk, eller amino det første forum, det er blot bygget på i forvejen ting, hvis det er sådan det forholder sig, er problemet jo lidt mindre kritisk!

Ved du hvad, jeg er sgu så naiv så nej, havde jeg egentlig ikke forestillet mig (og så er jeg lidt af en kylling og måske ikke så hårdfør igen men den "hårde hud" kommer så nok lidt herinde hvis jeg er her lidt mere :) )

Jeg har jo fået en beskrivelse af idéen fra vedkommende. Den har jeg naturligvis læst i sin tid, men jeg havde ingen planer om at tage den og så vupti = site. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i den oprindelige idé og videreudvikle, ændre, tweake osv. Der var end ikke design på plads, så også den del er helt "unik" hvis man da kan kalde det det.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tager stadig hatten af for at du dele dine tanker med os og se bare en masse spændende indlæg. Det er jo det geniale ved sådan et forum, at vi får vendt sådan tanker som ellers aldrig så dagens lys. 

Det er vel netop det der er tanken med dette forum ?? - hvis kritikken hagler ned over trådstarter fordi han rent faktisk deler en problematik med os andre, så risikerer vi at andre ikke tør dele ligende problemstilliner med os andre i fremtiden og hvad er så ideen med det hele. Skal der fremadrettet kun skrives indlæg som er 100% politiske korrekte, eller skal der være plads til at man kan bruge amino til at dele sine tanker og visioner og ikke mindst have sparring med andre ??

Jeg er ikke nødvendigvis enig med trådstarter, men jeg har respekt for hans ærlighed og man ved da hvor man har ham. Hvis jeg nogensinde startede et samarbejde med manden ville jeg også vide præcis hvor jeg havde ham.

Jeg håber da ikke at det afskrækker andre brugere fra at dele den slags udfordringer med os andre i fremtiden...

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  ConSolutions ApS Skrevet kl. 17:37

Der er jo masser af feedback på din tråd; men det stopper mig ikke fra også lige at give dig min mening med på vejen. :)

For det første er jeg helt enig med størstedelen af debattørerne her på siden. Jeg synes ikke du kan forsvare det etisk at nuppe en potentiel kundes idé, fordi han ikke har eksekveret på den "rettidigt". Jeg ved godt at der dermed er en chance for at en helt 3. person napper idéen; men det er den chance man må tage, som en mand med etikken og moralen i orden.

Når det er sagt, så synes jeg at du skal tage fat i din "kunde" igen, og ytre dine tanker omkring hans idé. Du kan jo evt. tilbyde ham at lade dig føre idéen ud i livet, mod en klausul der giver ham en del af det potentielle overskud. Kald det en form for royalties for at han fandt på konceptet.

Hvis han takker nej, kan du jo lægge hele sagen fra dig med tanken: "Jeg gjorde da et forsøg".

I øvrigt synes jeg ikke at det er tegn på dårlig moral, at du spørger andre Aminoer til råds, inden du du stjæler en anden persons idé. Det er nærmere et dårligt karaktertræk, hvilket vi alle rode os ud i fra tid til anden.

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:42

Cleverly:
I øvrigt synes jeg ikke at det er tegn på dårlig moral, at du spørger andre Aminoer til råds, inden du du stjæler en anden persons idé. Det er nærmere et dårligt karaktertræk, hvilket vi alle rode os ud i fra tid til anden.

Enig!!

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Skrevet kl. 17:46

Peter Maler:

Jeg tager stadig hatten af for at du dele dine tanker med os og se bare en masse spændende indlæg. Det er jo det geniale ved sådan et forum, at vi får vendt sådan tanker som ellers aldrig så dagens lys. 

Det er vel netop det der er tanken med dette forum ?? - hvis kritikken hagler ned over trådstarter fordi han rent faktisk deler en problematik med os andre, så risikerer vi at andre ikke tør dele ligende problemstilliner med os andre i fremtiden og hvad er så ideen med det hele. Skal der fremadrettet kun skrives indlæg som er 100% politiske korrekte, eller skal der være plads til at man kan bruge amino til at dele sine tanker og visioner og ikke mindst have sparring med andre ??

Jeg er ikke nødvendigvis enig med trådstarter, men jeg har respekt for hans ærlighed og man ved da hvor man har ham. Hvis jeg nogensinde startede et samarbejde med manden ville jeg også vide præcis hvor jeg havde ham.

Jeg håber da ikke at det afskrækker andre brugere fra at dele den slags udfordringer med os andre i fremtiden...

Tak, jeg tager alt det positive jeg kan få i denne tråd med mig :)

Det var netop in tanke at jeg var usikker. Jeg har fundet ud af at mange ser det som lav moral mv og måske at jeg ikke har forklaret det godt nok, at det altså ikke var copy/paste (men det er jo også nemt at sige bagefter...)

Og ja så ved man da hvor man har mig og kan forhåbentlig blive endnu mere positivt overrasket hvis man tør satse på mig - og det synes jeg naturligvis man bør turde så det håber jeg ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:46

Du kan ikke lave det med ham?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 6 ud af 16 (157 indlæg)