Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

System recovery og Windows 8

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Min gamle Dell trænger meget til en omgang system recovery. Jeg kan desværre ikke finde de cd-er, jeg fik med i sin tid.

Nu har jeg imidlertid fået et tilbud på Windows 8, som gælder t.o.m. 31. januar.

Hvis jeg tager imod tilbuddet vil det så svare til en system recovery?

Og så lidt ude for nummer, er der nogen, der ved hvad jeg skal stille op med min installerede Adobepakke, inden jeg kører?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du skal huske at deaktivere dine Adobe programmer, ofte under "Help" > "Deactivate".

Det andet kan jeg ikke svare på, men der er højest sandsynlig tale om en opgradering og derfor ikke en recovery.

Nu skriver du din Dell er gammel, så kan den overhovedet køre ordentligt med Windows 8?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At installere Windows er efter min opfattelse ikke det samme som en system recovery, fordi installering af nyt OS ikke nødvendigvis "renser ud" i bund på harddisken. Men næsten!

Tjek med installationen af Windows 8, om den overskriver alt, eller om den tillader gamle installationer at virke - jeg mener, at man godt kunne "migrere" til Win 98 og 2000/XP uden tab af installerede programmer som Adobe. Jeg ved ikke med Win 7, fordi det går fra 32 til 64 bits - sådan ca. Kan du få Win 8 på optisk medie (DVD)?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brita,

Det afhænger lidt af, hvilken version din installerede Adobe-pakke er.

Hvilken version Windows vil du opgradere fra?

Hvis det er en almindelig opgradering fra eksempelvis Windows 7, vil du blive spurgt, om opgraderingen skal overføre dine personlige brugerindstillinger og "Apps", eller blot opdatere Windows.

En opdatering af indstillinger og Apps er ikke det samme som en system recovery, idet den overfører alle de kompatible programmer fra din nuværende installation. Er din installation sovset ind i en masse programmer, vil du kunne "risikere", at de overføres. Altså hvis programmerne er kompatible.

En opdatering kun af Windows gør, at du med stor sandsynlighed har en udfordring med geninstallation af din Adobepakke. Hvis den altså er Windows 8 kompatibel. 

Opgradering til Windows 8 kan være let, men det kan også give nogle udfordringer i forhold til de programmer, du gerne vil have overført.

Hvis tilbuddet om Windows 8 gælder en præinstallation - altså en fabriksklargjort installation, som gælder lige netop din computer, vil den sandsynligvis fjerne alle dine programmer, idet den i såfald formaterer harddisken og lægger installationen på harddisken.

Hvis det er en præinstallation - og ikke en opgradering - så skal du først have deaktiveret licensen for din Adobe-pakke, så du får mulighed for at installere den igen efter opgraderingen til Windows 8. - Altså igen, hvis Adobe-pakken er Windows 8 kompatibel. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 13:15

Min Adobe er en CS4 Master Collection. Tak for tippet om hvordan jeg skal klare den del.

Jeg bruger Windows 7 og jo, min gamle computer burde kunne køre Windows 8. Men det er ikke noget, jeg sukker efter at få. Egentlig er jeg ok tilfreds med Windows 7.

Det jeg ikke er tilfreds med er til gengæld, at pc-en har seriøse problemer med at starte, medmindre den har kørt i dvale. Så skal jeg gerne køre både reperation og boote den (eller hvad det hedder det der med blå skærm, hvor den tjekker hele systemet) Nogen gange skal jeg gøre det flere gange og det tager gerne over en times tid.

Så derfor skal den renses helt i bund.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 13:18

PS Min windows 7 er 64 bit

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 13:19

Brita Starcke:
Nogen gange skal jeg gøre det flere gange og det tager gerne over en times tid.

prøv at smid en SSD disk i den, så får du din gamle disk ud som måske har sector fejl og kan samtidigt nyde godt af hastigheden. Har du brug for meget plads han Seagate Momentum XT anbefales, det er en hydriddisk, dvs stor stor harddisk med en lille, mener det er 8GB, SSD i fronten. Bruger dem selv og er meget tilfreds.

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 13:27

Hej Søren

Jeg har ingen SSD, men har en ekstern harddisk. Jeg mangler ikke plads.

Det jeg vil og skal er at lave en system recovery. Det ved jeg fra en tekniker, der hjalp mig med førstehjælp første gang, jeg ikke kunne starte pc-en.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 14:30

Brita Starcke:
Jeg mangler ikke plads.

Nej det er jeg klar over. Mit hint er baseret på at din harddisk måske er defekt og burde skiftes, derfor anbefalingen omkring en hybrid SSD, SSD i f.eks 400 Gb er stadigt ret dyre, derfor.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)