Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tøjvask!!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Smile

Vi driver en lille smørrebrødsbutik, hvor vi bruger forklæder og viskestykker, som jeg vasker i vores private vaskeri. Det er sådan et gammeldags et, hvor man smider mønter i maskinen.

Mit spørgsmål er: hvordan bogfører jeg denne udgift? Og kan jeg overhovedet gøre det på den måde, hvis jeg gerne vil trække udgiften fra?

Jeg håber en vidende person herinde kan hjælpe :-)

Hilsen

Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

Ah du bør kunne vise en eller anden form for kvittering for denne type vask som kan sandsynliggøres dækker den del af din vask og ikke privatvask

Nok ikke så let på møntvaskerier - men jeg kan godt se, at det måske ikke er stort nok til du kan aflevere det et sted - måske med større mellemrum, så du får en regning med moms og det hele til dit CVR?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 23:13

Nej desværre findes der ingen kvitteringsmuligheder, da det bare er sådan et fællesvaskeri i ejendommen. Gad vide om jeg kunne få en anden, der vaskede tøjet til at skrive en kvittering? Men så ville vedkommende vel være skattepligtig af den "indtægt"??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16

hør skat - det er jo nede i smagsagsafdelingen og dermed jo heller ikke noget forretningen står og falder med gætter jeg, men udgangspunktet er som du selv er inde på, at du skal ha kvittering for de ting du trækker fra i din virksomhed og skat skal kunne vide, om det er børnenes tøj, eller firmaets håndklæder - som udgangspunkt

vh

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 23:33

Dette er måske ikke helt svar, men kan få dig til at tænke lidt over det.

Hvor jeg arbejder køber vi nogen gange ting fra dba og der skriver vi selv på et udskrift fra annoncen at vi har købt følgende genstand kontant/konto for xxx kr. og den er vist blevet godtaget hver gang :) Så tror næsten selv du kan skrive ned at den 31/1 brugte du 10 kr på at vaske forklæder og viskestykker også igen den 12/2 osv. så længe beløbet er realistisk.

Men ville self. clearer med skat eller revisor først :)

Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 23:35

Ja, det er måske en mulighed selv at skrive bilaget...jeg prøver at høre min revisor om han vil godtage den :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37

god ide - det kan sagens være han mener det rækker som tingene er - så er det også ham der forsvarer den hvis skat brokker sigBig Smile

Tilmeldt 17. Nov 09
Skrevet kl. 23:45

Ja, og så fald, kan jeg nok være rimelig sikker på at Skat IKKE kigger på det :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jvk:

Hvor jeg arbejder køber vi nogen gange ting fra dba og der skriver vi selv på et udskrift fra annoncen at vi har købt følgende genstand kontant/konto for xxx kr. og den er vist blevet godtaget hver gang :) Så tror næsten selv du kan skrive ned at den 31/1 brugte du 10 kr på at vaske forklæder og viskestykker også igen den 12/2 osv. så længe beløbet er realistisk.

Det er ok at lave et bilag selv, så længe udgiften er rimelig og realistisk.

Momsen kan du ikke opnå fradrag for, da det kræver, at du får et momsbilag fra vaskeriet (hvilket jo ikke er muligt i dit tilfælde).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)