Jeg har en hjemmeside som jeg er ved at tilmelde et affiliatebureau og Google Adsense så jeg altså kommer til at tjene penge fra begge steder til min hjemmeside.
Jeg er ikke registreret som virksomhed men driver bare min hjemmeside i fritiden ved siden af mit fritidsjob. Jeg har endnu ikke overskredet mit frikort.
Hvordan skal jeg så gøre mht. den indtjening jeg får via min hjemmeside? Jeg regner da bare med, at gøre sådan, at jeg vælger en konto som pengene skal gå ind på men hvordan betaler jeg så SKAT af min indtjening?
Det skal lige siges, at jeg godt ved at der i forvejen er lavet tråde omhandlende dette men jeg har ikke kunnet finde et ordenligt svar som passer til den situation som jeg er i (med frikort)
du opgiver din indtjening i forskudsskema - f.eks indtægt i rubrik 12 og udgift i rubrik 29 - og same same når årsopgørelsen kommer. Ligger det under dit frikort, ja så udnytter det jo bare det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu er det faktisk ikke raketvidenskab. Log ind med din NEMid - til skat.dk, gå til forskudsopgørelsen og indsæt dine tal i de rubrikker jeg har angivet
Ved årsopgørelsen, helt magen til, log ind og åben din forskudsopgørelse og indsæt tallene i de rubrikker jeg angav. Du vil se det er lettere end du tror, men ja ellers må du betale en økonomimand for at udfylde det for dig - eller måske se om skat forbarmer sig og gør det, men det tvivler jeg lidt på, så prøv roligt at logge ind, og tryk forskudsopgørelse, og du vil se det kommer - det skal du kunne før eller siden i alle fald
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er det ikke muligt, at vente til årsopgørelsen for så at skrive tallene ind til den tid i stedet for at skrive noget på forskudsopgørelsen allerede nu - har jo ingen ide om hvor meget jeg kommer til at tjene.
og hvad så -det har alle jo hvis der står 0 i indtægt i deres forskud. Når du nu skriver det du har i indtægt i stedet, så hvis det er mindre end dit frikort, ja så kommer du ikke til at betale skat
Bare indberet og fyld i, eller betal en revisor for det, men du kan selv
vh
Ville lige hive op i den gamle tråd, da jeg har et lignende spørgsmål, omkring hvilke rubrikker på selvangivelsen der skal benyttes ved affiliate/adsense-indtægt under 50.000 kr.
Skal indtægten ikke indskrives i rubrik 15 (anden personlig indkomst - før AM-bidrag) og udgifterne indskrives i rubrik 29 (øvrige fradrag i den personlige indkomst) - som John også skrev?
Annonceringsindtægter betegnes vel ikke som honorar? Og du kan vel ikke selv indberette honorar-indtægter på selvangivelsen, da feltet er låst, og det er "arbejdsgiveren", som skal indberette beløbet?