Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR = Moms ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 49
Fra  coach and care Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål:

Anskaffer jeg mig et CVR nr., er det det samme som at blive momsregistreret ? + er jeg så også momspligtig ?

Kan man drive virksomhed og have et CVR nr, uden at kræve moms (altså når virksomheden tjener under 50.000kr om året)

???

www.CoachAndCare.dk Stresscoaching og coaching i Aarhus og Randers

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:27

Hvad vil du med et cvr-nummer, som du ikke kan med dit cpr-nummer?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:27

Orunap:
Anskaffer jeg mig et CVR nr., er det det samme som at blive momsregistreret ?

Ja

Orunap:
+ er jeg så også momspligtig ?

Hehe Ja.

Orunap:
Kan man drive virksomhed og have et CVR nr, uden at kræve moms

Desværre ikke nej :)

- Men hvorfor ikke bare kræve moms?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med en enkeltmandsvirksomhed eller et I/S, men du kan godt registrere et selskab (og dermed få et CVR nummer) uden samtidig at foretage momsregistrering. Holdingselskaber er f.eks. ikke momsregistrerede normalt, og jeg vil også tro du kan registrere et driftsselskab og undlade momsregistrering hvis din omsætning er under de 50.000 kr. - men jo mindre der er en bestemt årsag til det, er det nok ikke bøvlet værd. Under alle omstændigheder bør du nok høre en revisor ad, for at være på den sikre side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Dette er ikke så enkelt.

Trådstarter - kan du kommer med lidt flere oplysninger. Er du kun ude på at 'spare' momsen? Hvliken branche er du i?

Stig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og husk, at hvis du så alligevel på et tidspunkt omsætter for over 50.000 på 12 mdr - så er det for sent at momsregistrere dig, for så får du moms + samme i bod, af den omsætningen du havde inden du nåede de 50.000 kr og hvor du ikke opkrævede. Det er derfor fjollet ikke at blive momsregistreret hvis den risiko eksisterer. Mere her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 49
Fra  coach and care Skrevet kl. 09:06

Det er for at få et 70...nr. hos TDC. De skal bruge et cvr nr før jeg kan få et. + at registrere mit firmanavn så det ikke bliver brugt af andre.

Mit "firma" er min egen enkelt mands coaching virksomhed.

Jeg har med undren læst på andre coach sider, der både tilbyder ydelser til private samt virksomheder, at der annonceres med, at der vil blive lagt moms oven i for virksomhederne. Kan man dele det op på denne måde ?

Grunden til at jeg er tilbageholden med at opkræve moms er, at i det første halvår, vil jeg opbygge mere erfaring, samt "mærke" markedet. Jeg regner med at jeg derfor nok hovedsagligt vil komme til at coache privatpersoner. Dvs. prisen bliver billigst + jeg vil få mere ud af mit honorar uden moms.
Jeg tilbyder også til virksomheder, men gætter på, at jeg skal lave et større opsøgende arbejde først.

www.CoachAndCare.dk Stresscoaching og coaching i Aarhus og Randers

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05

Orunap:
Jeg har med undren læst på andre coach sider, der både tilbyder ydelser til private samt virksomheder, at der annonceres med, at der vil blive lagt moms oven i for virksomhederne. Kan man dele det op på denne måde ?

Nej absolut ikke - men det kan jo være de opgiver prisen uden moms på den del er til virksomheder - det er ret almindeligt for at B2B skal kunne se hvad der rent faktisk er omkostningen, de får jo momsen retur - og ja så kommer der moms på - De private har måske en inkl moms at kigge på men der kommer også moms på til de private absolut.

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:38

Her er en del af et svar jeg fik fra Erhvervsstyrelsen i dag :

"Personligt ejede virksomheder kan kun få et CVR-nummer, hvis de bliver registreret for minimum en pligt som fx moms, lønsumsafgift eller andre afgifter (jf. CVR-lovens § 5, stk. 2)."

Dvs. du kommer ikke uden om at skulle momsregistrere virksomheden og indberette moms hvert kvartal :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Lyder lidt underligt, selv om man jo generelt enten er moms eller lønsum - men jeg kan bare slet ikke se det i CVR loven $ 5 stk 2 https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27293 og kan ikke få det til at stemme, for ex et finansielt holdingselskab kan ikke (og må vel ikke) momsregistreres og jo heller ikke lønsum - OG husker flere fra tidligere som bare havde undladt kryds i momsregistrering som jo er eget punkt, og fået deres registrering af personligt selskab glat igennem systemet - uden moms?

Nu står der jo personlige virksomheder i svaret - men jeg kan bare ikke se det i den paragraf Kunne du ikke høre erhvervstyrelsen hvor i den paragra det mon står ?

vh

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)