Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansatte med tilskud fra kommunen/praktikanter.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Der hvor jeg har haft et fritidsjob i et par år, i mens jeg studerede, der har vi haft ansatte som fik hele deres løn, eller delvis, betalt af kommunen... Er det normalt, og hvordan får man så kontakt til de medarbejdere?

Mvh.
Mark Eskelund :-)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 19:46

Hej du

Det er skam ret alm, jeg har kontakt til 2 butikker hvor vi mere eller mindre har en i hver konstant :-)
Der findes flere firmaer som tager sig af det, men start evt med jobcenteret.
Husk dog at du ikke bare kan få en ind og så kører det bare glas..
Der er en grund til at du får dem!

Min egen vurdering vil lyde på at 60% er gode og 40% slet ikke burde være taget ind eller er udeblevet. :-)

God jagt ;-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Fantastisk, det lyder godt. :-)
Nej, den ene vi har haft, har været rigtig god, den anden var meget ø, meget dårlig :-) man kan bare være heldig :-)

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mark

Det du tænker på, er folk (ledige) der har været i virksomhedspraktik og/eller job med løntilskud. En mulighed som alle registrerede virksomheder kan benytte.

Virksomhedspraktik er i udgangspunktet 4 uger, hvor den ledige modtager sine dagpenge. I job med løntilskud modtager virksomheden et tilskud til lønnen og skal så selv betale resten af lønnen.

Som virksomhed skal man være opmærksom på at de ledige under disse ordninger stadig er ledige og derfor skal søge job. De skal også have fri til de aftaler der følger med det at være ledig. Og der er selvfølgelig muligheden for at de finder et job undervejs i den aftale I har.

Du kan selv finde den rette kandidat eller du kan tage fat i dit lokale jobcenter eller en af de lokale Andre Aktører.

Jeg har oplevet mange virksomheder, som har brugt nogle af disse ordninger, og som efterfølgende har ansat kandidaten i en helt almindelig ordinær stilling.

Dette er naturligvis den korte version. Sig til hvis du (eller andre) vil vide mere. Skriv her eller send en PM.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25

Det lyder rigtig godt Henrik. Og et SUPER svar. :-) 

Lige et par uddybende spørgsmål:
Hvad mener du med, at man selv kan finde sin kandidat? Hvordan foregår det? :-) 

Der hvor jeg har været, havde vi en til at gå i 3 måneder, som var der fast hver dag fra 10-16. Jeg er dog i tvivl, om han fik hele sin "løn" udbetalt af kommunen, eller om der bare var tale om et løntilskud. Men hvordan får man en sådan aftale i stand? Kan man f.eks. få en på "prøve" i en måned, og så forlænge samarbejdet, hvis begge parter ønsker det? 

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 09:45

Hej Mark

Du kan sagtens starte med en virksomhedspraktik på 4 uger og så derefter forlænge det med løntilskud. Hele ideen er selvfølgelig at medarbejderen undervejs i forløbet vil gøre sig uundværlig og blive ansat på almindelige vilkår.

Der er forskellige muligheder alt efter hvilke personer, uddannelse, alder og om der er andre vilkår som fx sygdom der spiller ind. De konkrete muligheder med den enkelte person kan du tage med jobcenteret, nrå du har fundet den rette.

Når jeg siger, at du selv kan finde nogen, så tænker jeg på hvis du kender nogle i dit netværk, det kunne være relevant for. Selvom du går gennem Jobcenter eller Anden Aktør, er du selvfølgelig altid fri til at vælge, hvem du tager ind. Så som ved en hver anden ansættelse er virksomheden en medvirkende faktor, hvis det viser sig at være den forkerte der er taget ind.

Håber at svaret er brugbart ellers spørger du bare igen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09

Det lyder rigtig godt. Igen, mange tak for hjælpen :-) 

Hvis det nu bliver aktuelt for mig på et tidsspunkt, så skriver jeg nok lige en ekstra gang :-)

Tak for din tid :-)

Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 22:37

Hej Mark

Velbekomme.
Og du skal være velkommen til at skrive igen. Send evt. en PM, hvis jeg nu ikke opdager, at du har skrevet i tråden igen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)