Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg forstår dig altså ikke helt, skat?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude Big Smile

Jeg har nu opgivet at finde frem til tråde omhandlende virksomhedsskat, da ingen af dem rigtigt giver mig et svar, passende til mit scenarie.

Vi er 3 venner som har startet en lille interessentvirksomhed på hobbybasis, dermed også sagt, at vi ikke har hverken den store udgift eller indkomst. Helt præcist, så har vi kun haft udgifter for lige knapt 1000,- og indtægter for 6000,- ekskl. moms.

Pengene står samlet, på en konto oprettet til formålet. 

Virksomheden har nu været oppe at kører i knapt et års tid og jeg havde håbet, at der ville komme et brev fra SKAT angående indbetaling eller lign. Dette er der desværre ikke - endnu?

Min store tvivl går på, hvordan jeg kommer videre herfra?Hvor vælger man virksomhedsform?, Hvordan udregner man, hvor meget der skal betales - 25%, men af hvad? Når det er I/S, er det så virksomheden der betaler, eller os 3 ejere individuelt?

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Off topic:

Fed overskrift! Måske du skulle blive tekstforfatter? ;-) 

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 12:08

Ååhhh gud nej! :) Brugte bare 10 min. til at finde på overskriften - den skulle jo være interessant :D

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:11

Johnny Nordentoft:

Off topic:

Lige mine ord. Jeg troede det omhandlede noget helt andet.. Jeg troede faktisk jeg skulle læse en lille "hygge" historie :)
Men jeg kan desværre ikke hjælpe.... Så held og lykke :) 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 12:49

Er ikke skatteekspert, men indtil de mere drevne melder sig på banen, kan du få min mening. Et interessentskab betaler ikke skat - men det gør interesenterne. Så I skriver hver en 3. del af overskudet på jeres selvangivelse som overskud af selvstændig virksomhed.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 12:50

Gongra:
Et interessentskab betaler ikke skat - men det gør interesenterne. Så I skriver hver en 3. del af overskudet på jeres selvangivelse som overskud af selvstændig virksomhed.

Men vel først når pengene udbetales?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:10

Johnny Nordentoft:

Off topic:

Præcis, trådstarter skulle tage og blive email guru i stedet for ;-)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej John. Nej, om pengene bliver udbetalt eller står på selskabets bankkonto er underordnet. Andel i overskudet skal med på interessenternes selvangivelser. 

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 13:29

Gongra:
Hej John. Nej, om pengene bliver udbetalt eller står på selskabets bankkonto er underordnet. Andel i overskudet skal med på interessenternes selvangivelser. 

Tak!

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 13:34

Så hvert eneste år, skal hele overskuddet altså fordeles skattemæssigt på os ejere, udbetalt til privatbrug eller ej?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)