Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgeundersøgelse om Racisme, tillid mm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen,
Jeg er igang med at lave min afsluttende projektopgave i folkeskolen. Min problemstilling er: Er racisme stadig et problem i hverdagen i USA anno 2013, i forhold til 50-60'erne.
Derfor kunne det være super dejligt hvis i gad bruge lidt af jeres tid på at besvare det.

Som jeg også skriver i undersøgelsen, er det 100% anonymt, så hvis i har kontroversielle meninger, så lad endelig være med at lægge dem til siden. 

http://www.surveymonkey.com[...]

Undersøgelsen kræver at i kan være ærlige over for jer selv, i en anonym situation. Hvis ikke kan finde ud af det, så lad være med at begynde på den. 
I skal bla vurdere hvor meget i umidelbart stoler på en fremmed østeuropæer, afrikaner, en fra mellemøsten mm.

På forhånd tak :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 09:15

Tror dit link er lidt defekt

Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:24
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 09:46

Reitzel:
Undersøgelsen kræver at i kan være ærlige over for jer selv, i en anonym situation. Hvis ikke kan finde ud af det, så lad være med at begynde på den.
I skal bla vurdere hvor meget i umidelbart stoler på en fremmed østeuropæer, afrikaner, en fra mellemøsten mm.

Hej Reitzel

Du skal nok være opmærksom på, at det er umuligt at være ærlig, når man besvarer sådan et skema. Sandheden er meget mere kompleks, end man kan besvare med et tal fra 1 til 10. Er det fx din kæreste, en god ven, en massemorder, en højtuddannet læge, en kendt musiker eller et torturoffer, der kommer til Danmark?

For at indfange racistiske synspunkter, skal du stille meget mere gennemtænkte spørgsmål, og jeg vil mene, at du altid vil have brug for at sammenligne med praktiske forsøg. Du kan fx spørger:
- "Ville du låne 100 kroner til din klassekammerat, hvis han kom fra Sverige, Zimbabwe, Iran, Kina osv"
Eller
- "Ville du hjælpe en mand fra XXX, der sad og sov i en snedrive?"
Men svarene ville ikke sige noget om, hvorvidt folk rent faktisk ville hjælpe. Derfor skal du bagefter sammenligne med et praktisk forsøg for at se hvor mange, der ville gøre det i virkeligheden.

Statisik og undersøgelser er meget sværere dicipliner, end man umiddelbart forestiller sig, og det er ikke så nemt at fange sandheden om noget så komplekst som rascisme.

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:34

Så har du et ekstra svar. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)