Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU på videregående uddannelse - med selvstændig virksomhed

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg laver ikke regnskab - men vil da godt vove mig ud i en anbefaling af flere herinde fra - hvor lige http://www.amino.dk/bizz/123regnskab falder mig ind som en aktiv og fornuftigt fyr - alternativt http://www.erhvervs-consult.dk/ begge kan løse det til en fornuftig pris, hvis de har plads i programmet. Sidstnævnte som revisor måske lidt dyrere? (aner det faktisk ikke)

Ja - det du i øvrigt skriver virker korrekt - og du vil se, at når du er sat igang korrekt (og det tager max en time at forklare dig) så kører du let hele året og hæver kun det du må og resten gør i VSO - alle med firma holdes på egen konto, men det bliver du hurtigt sat op med - og så er der lige årsafslutningen og lur mig om ikke du allerede år 2 kan den selv, men nap en af de to - eller prøve Amino freelancer eller agera - som også er amino produkt hvor du kan få 3 tilbud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:28

Tusind tak for anbefalingerne :)

Er blevet hjulpet på rette spor, kan jeg mærke

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 22:42

Jeg kan personligt anbefale Daniel Høegh fra Revisorerne Skanderborg, hvis ikke du har fundet en favorit allerede :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se, dengang jeg studerede (1 år siden), der fik jeg ingengang SU ;) Fordi jeg kunne ikke se grunden til at nasse på systemet, nu har vi jo allerede gratis uddannelse, hvad mere kan vi forvente?

Du tjener nok en del flere penge end de fleste studerende gør, så ingen grund til at lave noget, for at få din SU, du skal du være glad fordi du faktisk har en indkomst :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 11. Mar 11
Skrevet kl. 23:35

Det har jeg da også tænkt længe, og det er netop en af grundene til, jeg overhovedet ikke har overvejet at søge om SU før nu.

Om SU-loftet er rigtigt eller ej, er igen en politisk diskussion.

Der er ikke tale om, at jeg tjener voldsomt meget mere end fribeløbet. Tværtimod ligger jeg ret tæt på grænsen, og dér føler jeg mig sgu lidt snydt - uanset hvad man så personligt måtte mene om dette. Det er ikke kun SU'en i sig selv men også de fordele det medfører at være SU-berettiget - fx rabatten til månedskort - der ryger, fordi jeg ligger lige over grænsen. Der er ingen tvivl om, at det bedre kan betale sig for mig at holde mig under fribeløbet, fordi jeg er et af grænseeksemplerne. Hvis jeg havde tjent 30.000 / måneden havde det jo IKKE kunne betale sig, og så havde jeg aldrig drømt om at forsøge at blive SU-berettiget. Men nu tjener jeg så "lidt" som jeg gør, og alligevel lidt for meget til at jeg kan få min SU. Det burde altså være helt tydeligt, at der er noget galt med incitamentstrukturen for lige det segment, jeg befinder mig i. Hvis jeg tjener en anelse mindre får jeg en bonus på 5700 / måneden.

Prøv at se på det omvendt: Hvorfor skulle man, som tjener på en café, vælge at takke ja til en lønforhøjelse fra 9000 kr. til 10.000 kr / måneden, og derved få frataget sin ret til SU? Det resulterer jo i et lavere beløb - det ville da være hul i hovedet at sætte 5700 kroner overstyr for en 1000 kroners lønforhøjelse ?

I løbet af min studietid vil jeg gerne have friheden til at fokusere på studiet, og IKKE på mit arbejde som nu.

Derfor forventer jeg at min royaltyindkomst på et eller andet tidspunkt (måske om et års tid) alligevel er dalet så meget, at jeg automatisk bliver SU-berettiget. Jo før jo bedre. Jeg gider ikke skulle tænke på at arbejde, og jeg gider ikke have økonomiske bekymringer mens jeg fokuserer på mit studie.

Men som sagt, jeg ligger tæt på grænsen, og kunne let komme under denne ved enten at afskrive nogle udgifter eller tilmelde mig VSO. Begge fuldt ud lovlige manøvrer, intet fiksfakseri. Og nu har jeg altså fået et godt øje til VSO.

Hvis det er et stort problem for staten, at jeg tilmelder mig VSO, må man jo bruge sin stemmeret i forsøget på at ændre den måde, systemet er skruet sammen på. Det skal man da endelig bare gøre.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:01

Hvorfor vælger du ikke bare SU'en fra i et par måneder? - Du må tjene op til 18.278 kr. per måned du har valgt SU'en fra. Det er langt lettere end alt det andet med VSO. Plus det giver dig en større frihed da du selv kan vælge til og fra som det passer dig.

Det er den plan jeg har tænkt mig at følge når jeg forhåbentlig begynder at læse til sommer, da det er nemt og overskueligt :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:25

switch:

Hvorfor vælger du ikke bare SU'en fra i et par måneder? - Du må tjene op til 18.278 kr. per måned du har valgt SU'en fra. Det er langt lettere end alt det andet med VSO. Plus det giver dig en større frihed da du selv kan vælge til og fra som det passer dig.

Det er den plan jeg har tænkt mig at følge når jeg forhåbentlig begynder at læse til sommer, da det er nemt og overskueligt :-)

Skulle til at anbefale det samme, derudover kunne du oprette et Aps hvor pengene gik ind og derfor ville det slet ikke svarer til personlig indkomst og du ville ikke miste din SU. Og ja det kan du sagtens :)
Her kan du regne hvor mange måneder du skal frasige
http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/Regnemaskine.aspx

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:24

Microstocker:

Det har jeg da også tænkt længe, og det er netop en af grundene til, jeg overhovedet ikke har overvejet at søge om SU før nu.

Om SU-loftet er rigtigt eller ej, er igen en politisk diskussion.

Der er ikke tale om, at jeg tjener voldsomt meget mere end fribeløbet. Tværtimod ligger jeg ret tæt på grænsen, og dér føler jeg mig sgu lidt snydt - uanset hvad man så personligt måtte mene om dette. Det er ikke kun SU'en i sig selv men også de fordele det medfører at være SU-berettiget - fx rabatten til månedskort - der ryger, fordi jeg ligger lige over grænsen. Der er ingen tvivl om, at det bedre kan betale sig for mig at holde mig under fribeløbet, fordi jeg er et af grænseeksemplerne. Hvis jeg havde tjent 30.000 / måneden havde det jo IKKE kunne betale sig, og så havde jeg aldrig drømt om at forsøge at blive SU-berettiget. Men nu tjener jeg så "lidt" som jeg gør, og alligevel lidt for meget til at jeg kan få min SU. Det burde altså være helt tydeligt, at der er noget galt med incitamentstrukturen for lige det segment, jeg befinder mig i. Hvis jeg tjener en anelse mindre får jeg en bonus på 5700 / måneden.

Prøv at se på det omvendt: Hvorfor skulle man, som tjener på en café, vælge at takke ja til en lønforhøjelse fra 9000 kr. til 10.000 kr / måneden, og derved få frataget sin ret til SU? Det resulterer jo i et lavere beløb - det ville da være hul i hovedet at sætte 5700 kroner overstyr for en 1000 kroners lønforhøjelse ?

I løbet af min studietid vil jeg gerne have friheden til at fokusere på studiet, og IKKE på mit arbejde som nu.

Derfor forventer jeg at min royaltyindkomst på et eller andet tidspunkt (måske om et års tid) alligevel er dalet så meget, at jeg automatisk bliver SU-berettiget. Jo før jo bedre. Jeg gider ikke skulle tænke på at arbejde, og jeg gider ikke have økonomiske bekymringer mens jeg fokuserer på mit studie.

Men som sagt, jeg ligger tæt på grænsen, og kunne let komme under denne ved enten at afskrive nogle udgifter eller tilmelde mig VSO. Begge fuldt ud lovlige manøvrer, intet fiksfakseri. Og nu har jeg altså fået et godt øje til VSO.

Hvis det er et stort problem for staten, at jeg tilmelder mig VSO, må man jo bruge sin stemmeret i forsøget på at ændre den måde, systemet er skruet sammen på. Det skal man da endelig bare gøre.

1: Staten har sat grænsen der, nok fordi de har fundet det en grænse der passer fint.

2: Du har et overskud per år på 150k før skat, det er 12500kr før skat hver måned. Din SU på 5700kr er også før skat (Kilde) hvilket ja, er 5700 før skat hver måned. dvs en forskel på 6800kr - hvilket der nok heller ikke er særlig mange studerende der tjener ved siden af.

Self har du ikke alle de goder ved nedsat pris etc, fordi du tjener en god slat mere, en grænsen - hvis du tænker over hvad du køber, og er nogenlunde fornuftig, så kan du sagtens leve som studerende til 12500kr før skat hver måned, der er jo ingen der siger, at du skal drikke hver weekend hvis det er det du gør. Der er ingen der siger du SKAL have en telefon til mellem 3000-5000kr whatever smartphones koster idag. Der er ingen der siger at du skal gå i det dyreste tøj etc.

Unge mennesker (Jeg er selv ung) kræver, og kræver og kræver alt for meget idag, og tror de bare kan få det hele, og det gælder især studerende, fordi de lever det søde liv, betaler sjældent for noget, får gratis uddannelse, (muligvis gratis penge oven i) - eneste man behøves at gøre, er at gå i skole. Det er dybt latterligt.

Så ja du tjener måske kun 150k før skat om året, men burde dælme også være nok, hvis du kan finde ud af at bruge dine penge på det rigtige, ind i kampen igen.

Hvis du stadig vil have din SU, og nasse på system, så stop med at tjen de ekstra penge, den er jo ikke meget længere, og så kan du sige: Ja, men det er jo unfair.

Nej det er ikke unfair, at give afkast på noget i livet, og ikke få alt hvad man peger på :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 11. Mar 11
Skrevet kl. 08:59

Lucas - Hosting4Real:

Så ja du tjener måske kun 150k før skat om året, men burde dælme også være nok, hvis du kan finde ud af at bruge dine penge på det rigtige, ind i kampen igen.

Hvis du stadig vil have din SU, og nasse på system, så stop med at tjen de ekstra penge, den er jo ikke meget længere

Jo, den er lidt længere. Virksomhedsordningen.

Jeg er ikke ude på at nasse på systemet og har aldrig lagt vores samfund til last i særligt høj grad.

Men jeg er også af den overbevisning, at når nu vi HAR noget der hedder SU, så skal den være for alle. At differentiere på baggrund af indkomst, er grundlæggende forkert - både i denne sammenhæng og i forbindelse med vores progressive skattemodel. Stod det til mig, afskaffede man SU-loftet og topskatten i ét snuptag. Den holdning deler jeg for øvrigt med det parti, jeg sætter mit kryds ved, og som jeg har en mistanke om at mange her inde på Amino også sætter deres kryds ved.

Derfor kan intet af det, du siger, påvirke mig til at mene og tænke anderledes.

Det er nu, jeg er ung og fyrig. Det er nu, jeg har ambitionerne og driften. Derfor vil det være en investering fra samfundets side, at give mig frirummet til at studere OG udvide min forretning (med VSO) - frem for at slå min gnist ihjel og forvente at jeg lever af pasta og ketchup. Jeg er ikke den gennemsnitlige studerende. Jeg har levet som selvstændig tre år før jeg begyndte at studere, og jeg forventer at skulle leve som selvstændig når jeg er færdig - her med styrket vid, flid og erfaring. Dette opnår jeg kun ved at holde min forretning kørende mens jeg studerer, og IKKE ved at slå den ihjel og leve af pasta. Hvorfor i alverden vil du have et samfund, der tilskynder folk at leve som fattig studerende? Jeg synes da bare det er fedt, hvis folk formår at tjene mange penge ved siden af studiet.

Tilmeldt 11. Mar 11
Skrevet kl. 09:04

Self har du ikke alle de goder ved nedsat pris etc, fordi du tjener en god slat mere, en grænsen - hvis du tænker over hvad du køber, og er nogenlunde fornuftig, så kan du sagtens leve som studerende til 12500kr før skat hver måned, der er jo ingen der siger, at du skal drikke hver weekend hvis det er det du gør. Der er ingen der siger du SKAL have en telefon til mellem 3000-5000kr whatever smartphones koster idag. Der er ingen der siger at du skal gå i det dyreste tøj etc.

Hvorfor skal -du- fortælle mig, at jeg ikke må have en smartphone til 3000-5000 kroner, eller drikke hver weekend? Hvad hvis det er dét, der driver mig? Hvorfor er du interesseret i at slukke for andre menneskers drift og vilje til at bidrage til landets vækst? Hvad er det for en jante-mentalitet?

For øvrigt er der lavet denne lille bestemmelse om, at man må tjene ca. 9000 om måneden ved siden af sin SU. Det skulle altså i sig selv give mulighed for at have en smartphone, drikke hver weekend og gå i fornuftigt tøj. Denne bestemmelse må man gå ud fra er lavet, fordi flertallet finder den retfærdig. Hvis jeg tilmelder mig VSO, skal jeg OGSÅ leve for 9000 + 5700 hver måned, som resten af Danmarks studerende har ret til. Resten ryger jo ind som opsparet overskud, som jeg først kan hæve og bruge af den dag, jeg ikke længere studerer og modtager SU. Og jeg kan også sagtens leve fint for det beløb.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)