Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har udviklet et regnskabs program i EXCEL

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har udviklet et regnskabs program i Excel.

Jeg håbet, I vil teste BETA versionen, så jeg kan færdigudvikle programmet og udgive en gratis version som alle kan drage brug af.

Amino tillader ikke Excel filer, som indeholder VBA, derfor skal du hente programmet her: http://shinetech.dk/regnskab_BETA.xlsm

Mere info omkring programmet står i Excel filen.

Med venlig hilsen
Mathias Reker
shinetech.dk

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 20:50

Hej Mathias, 

Super fedt at du gider at dele med os andre! :-) Thumbs up!

Jeg har endelig haft tid til at hente det og lege lidt med det. 

Umiddelbart ser det super lækkert og nemt ud - Det er MEGET forenklet med kun udgifter og indtægter. Hvilket vil sige at det ikke er muligt at lave en balance for os der kører med VSO. Eller tager jeg fejl?

JG

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 142
Fra  Shinetech.dk Skrevet kl. 00:31

Hej Jonas

Tak for dit indput.

Målet med programmet var, netop at gøre det så enkelt som muligt.

Du har ret. Det er ikke muligt at lave en balance.

Vh

Mathias

Jeg fremstiller klistermærker i høj kvalitet til virksomheder fra 6,80 kr. / stk.
Mine kontaktoplysninger findes her!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:14

Har ikke prøvet det men...
Det gør det jo så rimeligt ubrugeligt, hvis ikke det kan håndtere balance delen...
Bank, varelager, tilgodehavender, gæld, moms mv. Mangler jo i så fald.

Herudover i og med det er i excel skal man overveje hvor låst data er, eller om man manuelt kan rette i cellerne og taste værdier udenom.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 11:21

Det skal jeg vist se nærmere på.... Senere, men bare det kan matche kassebogen så er det jo godt.

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jesper

Gode initiativer er aldrig af vejen, og jo mere du leger med den slags, jo bedre indsigt får du i dine egne regnskaber. Måske du en dag bliver den nye guru indenfor regnskabsprogrammer ;)

Har kun lige testet det ganske kort, og har følgende umiddelbare bemærkninger:

Generelt virker det som om, at man skal vide en del om bogføring, for at tage det i brug, da du selv skal vælge om det er en indtægt eller udgift, med eller uden moms. Det er jo ofte de ting, som en novice ikke ved ret meget om.

Disse funktioner ville være optimerende:

- Automatisk bilagsnummer, hvis rækken stemmer - dvs, hvis du har undladt at udfylde bank/kasse, fordi du har 3 eller flere ben på bilaget, skal den vælge samme bilagsnummer, indtil bilaget går i nul. En balancesum ville også være rar at have.

- Den vælger ganske fint kontonummeret, oppe på en linje foroven, men den bør også udfylde kontonummeret ned på bogføringslinjen. Herudover ville kontoens navn være ønskelig at kunne se, et eller andet sted, af hensyn til kontrol.

- Når man har valgt et kontonummer, vil det være godt, hvis du med Tab springer direkte til den kolonne, der skal bruges til beløbet. Dvs, at kontoen skal være knyttet til indtægt m/u moms eller udgift m/u moms. Som det er nu skal man vide, om det er en indtægt eller udgift og om det er en momspligtig post, og fejlrisikoen er stor.

- Momsen skal beregnes automatisk - der er vist ikke mange der i hovedet kan regne ud, hvad momsen af 268,75 er, og det bliver hurtigt langhåret, hvis man skal igang med en lommeregner.

- Der tages ikke højde for salg/køb i EU eller udlandet. Dette er vigtigt for momsindberetningen, og det er nok de færreste der ikke i det mindste køber noget i EU eller udlandet, f.eks. google adwords, apple store, Inkclub m.m.

Herudover er det naturligvis en nødvendighed, at man kan se balanceposter. Hvad vil du ellers gøre, hvis du f.eks. i januar skal tjekke, hvilke udgifter du hensatte i december, og som nu er betalt ? - blot et eksempel.

Godt initiativ, men nok ikke noget jeg ville anbefale mine novice-kunder at bruge som lomme-regnskab.

En god ide kunne være, at lave noget lignende dette, som man kan bruge til at sende til sin bogholder, til import i et bogføringsprogram. Disse kassekladder findes der naturligvis flere af på markedet, men det er jo ingen hindring :)

Well done

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)