Ved opgradering af vores Prestashop 1.4.0.0, hvor jeg vælger Expert mode - Major upgrade, her kommer fejl, når jeg klikker Save: "Javascript error (parseJSON) detected for action "updateconfig". Har googlet fejlen, det ser ud til mange andre har lignende fejl, men har ikke fundet løsningen. Der står egentlig også "This module is still in a "beta" version.". "The 1-click upgrade module is up-to-date (your current version is v1.0)"
Nogen der har en ide til at komme igennem den indstilling, fx ændre det direkte i databasen, og hvor ændres det i så fald. Har ledt...
Tak for tippet fra en ekspert. Jeg er stadig selv kun insider. Dog ville jeg tro, at det var værd at vente på en regulær version af autoupdate modulet. Det er i beta stadie...
Men hvad siger du til, om min kunde oprettede en frisk Prestashop 1.5.3.
Er det til at have med at gøre at overføre 4000 kunder og et halvt hundrede produkter fra den gamle version?
Vil råde din kunde til at opdatere deres shop til max. 1.4.9, da det til dags dato er den mest stabile version uden bugs og har et hav af gode moduler man kan bruge.
At flytte databasen vil godt kunne lade sig gøre, men det skal virkelig gøres af nogen der ved hvad de laver, da der hurtigt kan opstå små uudforudsete ting og det er tit disse der trækker tænder og tid ud, desværre.
Tak igen for tips og hjælp. Det har været en uges opgradering med mange overraskelser, hvor det oftest aldrig har gået efter manualen. Men det er i al beskedenhed lykkedes mig først at skære databasen ned fra en halv gigabyte til fem syv megabyte, og opgrade fra en gammel 1.2.4 version og komme igennem et hav af fejlmedelelser. Det lykkedes også at få det overført til en pro hosting.
Godt at høre at den nuværende 1.4.9 er så fornuftig. Jeg ved også fra andre CMS løsninger, at det ikke bare er lykken at få det splinternye legetøj. Bedre at lade dem polere det lidt først.
Kristian Ole Rørbye:
At flytte databasen vil godt kunne lade sig gøre, men det skal virkelig gøres af nogen der ved hvad de laver, da der hurtigt kan opstå små uudforudsete ting og det er tit disse der trækker tænder og tid ud, desværre.
At flytte site og database er egentlig let nok. Men det jeg mener er en manuel import af kunder og varer fra en 1.4.9 til 1.5.3 installation. Vil du anbefale det. Har du noget arfaring med import af sådan noget?
Det er noget med at være på forkant, og at kunne installere et smart nyt Elation responsive tema. Men jeg er nu glad nok for at få et tip som det her fra en ekspert. Mener også at kunden kan affinde sig med den eksisterende udmærkede version.
Unoeuro support skrev at version 1.5 kører meget hurtigere, men det kan være fordi deres hosting har safe mode on og har noget shared host begrænsning. På den nye Meebox prohosting kører version 1.4.9.0 super.
Andre diskuterer derimod hvorfor 1.5 er meget langsommere end 1.4: http://www.prestashop.com/forums/topic/163912-prestashop-1509-speed-compared-to-147/