Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Pop-Quiz :-) skal jeg bruge Express eller Ekspres?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 25
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen til dem som lige er vågnet :-)

Jeg sidder her til langt ude på natten (vel og mærke lørdag nat/morgen) og bokser med en "detalje" som jeg ikke kan beslutte mig på! Hmm

Håber virkelig i har nogle gode forslag.

Jeg arbejder på et ekstra projekt med en kurer/bud virksomhed - Udfordringen:

Langt de fleste af mine konkurrenter skriver ordet "express" i deres tekster, dvs. de staver det på engelsk. (eksempel: skriv, ekspres kurer, i google)

Da jeg startede med at skrive mine site tekster havde jeg besluttet mig for at jeg ville stave det på dansk - Ekspres.

- Det virkede bare mere naturligt og jeg tænker mine kunder (ofte sekretæren som bestiller turen), vil da formegentlig også skrive ordet på dansk, når hun søger i google.

MEN, til min store overrakselse, så viser google KWtool at langt de fleste skriver det engelske ord.

- Der er ikke mange søgn. på ordene.. Men dråbe, dråbe.. Hav! ;-)

Her er forskellen på søgn. (taget fra Google KWtool):

Adwords søgeord konkurrence søgninger
express bud lav 46
express transport lav 320
express kurer høj 46
express fragt høj 58
ekspres bud lav 12
ekspres transport mellem 10
ekspres kurer ingen søgedata ingen søgedata
ekspres fragt ingen søgedata ingen søgedata

Min udfordring ligger i at jeg egentlig helst gerne vil skrive ordet på dansk.

- Altså.. Vi er en Dansk virksomhed i Danmark, som betjener Danske kunder! Stick out tongue

Men vil det så have en dårlig indvirkning på mine placeringer i G?

- Skal jeg bukke mig og ændre det til Express?

På forhånd mange tak for jeres tid på dette :-)

//Jaleel

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 06:21

Hmm... Søgetallene ser lidt rodet ud nu.. Huh?

Det så bedre ud da jeg satte det ind :-)

Håber det er til at forstå.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:51

Statesikken viser jo at du mår bruge den engelske stavemåde, men det kan være at kunderne søger på noget andet feks. kurer(som har mange søgninger)?? og har en forventning om at alle kurer firmaer yder express levering?? Husk først og fremmest at skrive til kunden.

Teddy 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 17:29

På trods af statistikken, kan man så ikke antage at google efterhånden ligger "express" og "ekspres" i samme bås?

-Især når der er tale om at vi er i Danmark? og omvendt, hvor meget indflydelse har det egentlig, hvis man samtidigt "antager"  :-) at mine tekster kommer til at være langt bedre søgeoptimeret på alle andre punkter (end de fleste af mine konkurrenter).

I en sådan situation... hvor meget indflydelse har det så, hvis jeg vælger "ekspres" (det danske ord, med lave søgninger)

Det var mest det som jeg går og grubler over :-)

Ideen her er udsprunget fra at jeg hjalp en enkel kurer vognmand, med hans adwords. Derfor har jeg godt med søgeord og endda en masse med 6 måneders data (i forhold til hans gamle site).

Jeg laver desuden særskilte landingpages til kerne søgeordene - samt call to action! ;-)

Så alt det andet er ved at være på plads... derfor er det på tide at jeg beslutter mig for denne lille (næsten ligegyldige) detalje. 

:-)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:38

Tror det er en detalje, når det andet er på plads, som du selv er inde på er der en masse andet der har mere betydning. Så nårbare alt andet er lavet i top så e det ubetydeligt.

Teddy 

Fra København
Tilmeldt 5. Mar 12
Fra  ForsikringsDeal Skrevet kl. 04:15

Gid jeg havde set dit svar før.. hahah.. Jeg havde ikke rigtig nogen anden at spørge, så jeg endte med at ændre det på hele sitet. 

Lidt besværligt.. men hva fanden.. nu er det sgu gjort :-)

Tak for svar :-)

Hav det godt

//Jaleel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)