Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for hjælp vedr. for sent afleveret regnskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 187
Fra  Verysmartphone.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har brug for hjælp til at skrive en klage til skattemyndighederne, herunder erhvervsstyrelsen.

Sagen drejer sig om at jeg har et ApS og jeg har indberettet regnskabet forsent for 2011. Problemet skyldes at jeg ikke har haft mulighed for at komme i kontakt med min revisor og der har været kaos med de breve jeg har fået fra dem, som de har sendt til virksomhedens gamle adresse, selvom jeg har ændret adressen!

Hvad skal jeg gøre? Jeg står til at betale 5.000 kr i bøde, plus 2.000 kr i bøde, fordi jeg har indberettet selvangivelsen forsent.

Er der en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig med at lave en god klage, så jeg forhåbentlig kan få medhold og krediteret bøderne?

På forhånd tak! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:32
Fra København
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 187
Fra  Verysmartphone.dk Skrevet kl. 19:35

Hej Søren,

Tror du han vil hjælpe mig eller skal jeg betale for hans rådgivning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prince-2000:
Sagen drejer sig om at jeg har et ApS og jeg har indberettet regnskabet forsent for 2011. Problemet skyldes at jeg ikke har haft mulighed for at komme i kontakt med min revisor og der har været kaos med de breve jeg har fået fra dem, som de har sendt til virksomhedens gamle adresse, selvom jeg har ændret adressen!

Surt - jeg vil bare sige, at det med at du ikke kunne komme i kontakt med din revisor skal du ikke anvende som argument, det vil de være iskolde overfor. Det er dit ansvar og ikke deres, og man har jo en vis tid fra årsudløb til regnskabsfrist, så det vil ikke bide på dem

Du kan sikkert bruge noget af det med at du ikke fik breve fra dem - selvom det stadigt er din pligt helt uden breve fra skat at indberette alt til tiden, men hvis der er bøde for noget som stod i brevene og som du kun missede fordi de sendte brevene forkert, så har du muligheder der.

Det er dog kun hvis du kan påvise, at du havde ændret adresse ALLE relevante steder/databaser - så det vil være fint hvis du kan ha sådan noget klart. Ud over det kan jeg ikke hjælpe, men den revisor der ikke var til at få fat i, burde vel gøre det gratis, hvis han er til at få fat i, eller den revisor der siden overtog og afleverede regnskab hvis du brugte en sådan

vh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)