Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har i dag registreret mit første selskab hos Erhvervsstyrelsen, og skal derfor til at have lavet min egen webshop. I den forbindelse jeg jeg dog en række spørgsmål, som jeg håber en eller flere venlige sjæle kan være behjælpelige med.

Min plan er at importere produkter fra specielt Tyskland, England og Kina.

- Hvordan er reglerne omkring produktbeskrivelser og billeder heraf? Jeg vil fx sælge nogle sko - må jeg da tage billeder af produktet fra andre sider (evt. direkte fra den oprindelig producent, fx NIKE) og indsætte på min hjemmeside? Og må jeg bare omskrive deres produktbeskrivelse og sætte ind på min side?

Håber nogen kan være behjælpelige.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:59

Omskrive deres tekster. Ja, det kan du sagtens gøre - da det jo så er nye unikke tekster. Omkring brug af billeder, så skal de give dig tilladelse til at bruge dem - de er underlagt copyright som alle andre billeder og grafik i øvrigt er.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:34

Beigarth,

Yes, husk at spørg leverandøren om du må bruge deres billeder :-) 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:37

Ja, og huske at spørge om tilladelse til at bruge deres billeder Skype-Giggle

Så tror jeg det er på plads.

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 20:14

Tak for de hurtige svar. Jeg tager kontakt til mine leverandører og forhører mig.

Lige et andet spørgsmål: Omkring mit lager så planlægger jeg kun at købe ind i meget små mængder eller alternativt vente med at bestille til jeg har fået en ordre fra en kunde. Dette betyder en lidt længere leveringstid, men leverandør har sagt at de kan levere inden for 3-4 dage. Så jeg vil kunne levere inden for 5 dage, hvis alt går vel.

Hvordan tror i kunder vil forholde sig til dette? Og skal jeg evt. oplyse om, at jeg først selv skal indkøbe hos leverandør eller skal jeg bare skrive at forventet leveringstid vil blive 5-6 dage?

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:19

Hvis du sælger enestående, fantastiske sko som ikke kan købes andre steder så fint, ellers så glem det - den leveringstid vil meget få kunder finde sig i.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:42

Thomas:
Hvis du sælger enestående, fantastiske sko som ikke kan købes andre steder så fint, ellers så glem det - den leveringstid vil meget få kunder finde sig i.

Zalando sælger sko, du sagtens kan få andre steder, og skilter med en leveringstid på 2 - 6 dage. Og det går vist meget godt alligevel :o)

Jeg er mere bekymret når jeg hører om Nike sko, og import fra Kina. Men det er en helt anden debat..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:59

Hvis du allerede har taget beslutningen om, at leveringstid på 6 dage er helt i orden, så er det jo bare at komme videre med det ;)

Vedr. Zalando så er det nok lidt svært at sammenligne en nystartet webshop med en virksomhed har at en enorm kapital i ryggen.

Tilmeldt 12. Oct 08
Skrevet kl. 21:29

Det bliver heller ikke Nike sko - bare et eksempel. Desuden vil indkøb primært ske i England og er originale produkter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32

Man kan få stort set alt på nettet i dag, og hvis jeg så at leveringstiden var på +4 dage, ville jeg handle et andet sted. Jeg vil råde dig til at købe ind i små mængder :-).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)