Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Joomla - er det også religion?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Qvist:
Så religiøs er jeg jo heller ikke. For det første er jeg en Ruby on the rails tilhænger, som intet problem har med regelmæssigt at komme i Joomla templet.

:) Godt ord igen.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim i princippet kan du jo brute-force HTML.

Det er alt andet lige svære hvis man vælger at installere 1-2 captcha plugins til Joomla/Wordpress..

Peacock.nu

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Qvist:
Tim i princippet kan du jo brute-force HTML.

Undskyld, jeg er ikke med - svarer du på noget jeg har skrevet?

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah det var Casper der skrev det. My bad ;)

Peacock.nu

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:
Hvordan vil du undgå, at skulle opdatere efterfølgende?

Ved ikke at bruge et CMS hvis det ikke er nødvendigt.

Teddy 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:
Ved ikke at bruge et CMS hvis det ikke er nødvendigt.

Du mener simpelthen, at det er muligt at lave en løsning som ikke behøver fremtidige opdateringer? Jeg er meget nysgerrig efter at få at vide HVORDAN du vil gøre, ikke så meget hvordan du IKKE vil gøre Cool

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Tofte:
Problematikken du beskriver er for så vidt også ramt af en simpel HTML side. Den kan også hackes, hvis det endelig skulle være.
CMS systemer gør det blot muligt at sammenkoble flere nyttige funktioner - til tider ganske enkelt, og på den måde kan hjemmesidens niveau hæves langt. Skal der så endelig redigeres i sidernes indhold er det samtidig væsentlig nemmere for slutkunden at gøre brug af et CMS system, således han/hun ikke skal til at rode med koden bag, men blot en WYSIWYG Editor.

Muligvis, men det er bare ikke så interessant, og jo mere komplekst et system er jo flere smuthuller er der, og jo mere populært et system er jo flere "angreb".

Når jeg kigger logs igennem på de Joomla sites jeg har lavet er der rigtig mange forsøg på at logge ind eller finde smuthuller i forhold til databasen som bære tydligt præg af være "robot" generet, og selvfølgelig er målet de mest almindelige CMS systemer det er jo her der er størst chance for at ramme rigtigt.

Hvis en slutkunde skal have gavn af et CMS skal de bruge det løbende, ellers glemmer man nemt hvordan man redigere alligevel, og hvad med alle de ting det ikke er smart at pille ved??

Et CMS er ikke et vidundermiddel til alt, og man skal have for øje hvad det er man "køber" og hvad der måske kræves efterfølgende.

Teddy 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:
Du mener simpelthen, at det er muligt at lave en løsning som ikke behøver fremtidige opdateringer? Jeg er meget nysgerrig efter at få at vide HVORDAN du vil gøre, ikke så meget hvordan du IKKE vil gøre

Det komme jo an på opgaven, der findes feks. et hav af firma WP sider som er en presentation, og en kontakt formular. Disse kunne lige så godt være kodet i HTML, og ville ikke have brug for opdatering de første 10 år eller mere.

Teddy   

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Super med jeres engagement, og tak for links, dem har jeg lige til gode at læse, men ser frem til det.

Begrebet opdatering dækker jo over 2 ting; dels kundens behov for at rette i priser, tekster, mm - det ønsker stort set alle vores kunder - og dels leverandørens (vores) ønske om at tjene penge på den service.

Vi har oplevet et par gange at sites, vi har leveret, er blevet hacket igennem gamle joomla og wordpressplugins, så det sker (3-4 gange på 2 år tror jeg)- men jeg tror så også, der er forskel på, hvor beskyttede udbydernes servere er???....mærkeligt nok.

Så det er en service, man bør tilbyde, det er bare irriterende at det lyder som om man truer med en hacking risiko for selv at få solgt en ydelse. Hvordan gør I andre?

Det med antallet af users svarer til, hvad jeg tidligere hørt.

Tak for alle jeres svar.
Vh Trine
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter begge systemer til mine kunder, og rådgiver enten til Joomla eller Wordpress afhængig af kundens formål og brug.

Herudover har jeg også et egetudviklet webshop-system, uden de store dikkedarer, men hvor kunden kan vedligeholde sine varer og kunder, altså alt det basale.

Jeg syn's trådstarter bør bruge nogle timer til at sætte sig ind i Joomlas fortræffeligheder, da det i mange tilfælde er et overlegent system ifht WP.

Så for mit vedkommende er det ikke et enten eller, men både og.....

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)