Hei, Håper dere fortstår min norsk bra, det er som regel når det kommer til det verbale at problemene starter :-) Uansett så ønsker jeg feedback på min site Tradesparency.com. Det er en site hvor man kan rate og reviewe leverandører og fabrikker fra hele verden, men hovedfokuset ligger i dag på asiatiske leverandører. Problemet til sites som alibaba.com og lignende er at alle kan betale for å bli "Gold Suppliers", men man vet lite om de ulike leverandørene. Med hjelp av Tradesparency så kan man forhåpentligvis finne gode suppliers, og slippe å bli scammet eller motta varer som ikke kan selges. Eksempel på en positiv review: http://www.tradesparency.com/review/shenzhen-ehpro-technology-co-ltd/ Eksempel på en negativ review: http://www.tradesparency.com/review/shenzhen-cobra-sports-goods-co-ltd/ Det jeg hovedsakelig ønsker kritikk på er: 1. Hvordan synes dere systemet for å søke etter products og leverandører fungerer? 2. Hvordan fungerer systemet med å rate suppliers? 3. Noen technical bugs? 4. Får dere en følelse av "trust"? 5. Andre ting dere mener kan forbedres? Håper dere finner masse å kritisere! |
Ideen er intet mindre end fantastisk - Jeg har tidligere skrevet om konceptet på min blog
Udfordringen er naturligvis, at få skabt nok indhold og nok reviews, således sitet bliver troværdigt.
Eksemplet på et negativt review kan man diskutere, da det er overvejende transportskader (vurderer jeg). Det bør forsikringen tage hånd om - Måske man med fordel kunne have nogle basale guides til forsikring under transport?
1. Søgefunktionen virker udemærket - savner dog muligheden for sortering udfra reviews. Måske udfra en algorytme, der tager højde for anmeldelser (både kvalitet og mængde), så man bliver præsenteret for de bedste af de bedste først.
2. Man kunne med fordel gøre anmeldelserne lettere, hvis man udfra hver stjerne beskrev deres betydning. "10 stars is for the perfect supplier, who delivers every time and handles claims without problems".
Andre ideer:
- Tilføjelse af billeder
- Leverandør-besvarelse af anmeldelser (evt. kunne man sende en mail til virksomhederne, når der kommer anmeldelser af dem).