Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback På Tradesparency.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hei,

Håper dere fortstår min norsk bra, det er som regel når det kommer til det verbale at problemene starter :-)

Uansett så ønsker jeg feedback på min site Tradesparency.com. Det er en site hvor man kan rate og reviewe leverandører og fabrikker fra hele verden, men hovedfokuset ligger i dag på asiatiske leverandører.

Problemet til sites som alibaba.com og lignende er at alle kan betale for å bli "Gold Suppliers", men man vet lite om de ulike leverandørene. Med hjelp av Tradesparency så kan man forhåpentligvis finne gode suppliers, og slippe å bli scammet eller motta varer som ikke kan selges. 

Eksempel på en positiv review: http://www.tradesparency.com/review/shenzhen-ehpro-technology-co-ltd/ 

Eksempel på en negativ review: http://www.tradesparency.com/review/shenzhen-cobra-sports-goods-co-ltd/ 

Det jeg hovedsakelig ønsker kritikk på er: 

1. Hvordan synes dere  systemet for å søke etter products og leverandører fungerer?

2. Hvordan fungerer systemet med å rate suppliers?

3. Noen technical bugs?

4. Får dere en følelse av "trust"?

5. Andre ting dere mener kan forbedres?

Håper dere finner masse å kritisere!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er intet mindre end fantastisk - Jeg har tidligere skrevet om konceptet på min blog 

Udfordringen er naturligvis, at få skabt nok indhold og nok reviews, således sitet bliver troværdigt.

Eksemplet på et negativt review kan man diskutere, da det er overvejende transportskader (vurderer jeg). Det bør forsikringen tage hånd om - Måske man med fordel kunne have nogle basale guides til forsikring under transport?

1. Søgefunktionen virker udemærket - savner dog muligheden for sortering udfra reviews. Måske udfra en algorytme, der tager højde for anmeldelser (både kvalitet og mængde), så man bliver præsenteret for de bedste af de bedste først.

2. Man kunne med fordel gøre anmeldelserne lettere, hvis man udfra hver stjerne beskrev deres betydning. "10 stars is for the perfect supplier, who delivers every time and handles claims without problems".

Andre ideer:
 - Tilføjelse af billeder
 - Leverandør-besvarelse af anmeldelser (evt. kunne man sende en mail til virksomhederne, når der kommer anmeldelser af dem).

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Takk for det Jacob!

Skaden på varene fra Cobra Sports kan være transportskade ja. Her burde bestilleren hatt en god forsikring, og dette er helt klart noe Tradesparency.com bør ha en guide på. Ønsker ikke bare at siden skal være en review-side, men også en portal for alt innen b2b og import

1. Ja søkefunksjonen er ikke 100% enda. Men reviews sortereres nå utifra kvalitet, slik at de beste kommer på toppen. Det bør uansett komme flere muligheter til å sortere reviews. 

2. Godt tips. Det er alltid viktig å rettlede brukerne.

Bilder er noe som helt klart må inn i systemet i framtiden. Da kan brukerne legge inn bilder av produktene de har fått levert, noe som vil være et stort pluss. 

Har tenkt på noe lignende Yelp.com gjør hvor bedriftseierne kan "claime" sine Yelp-sider. Da sikrer man at de som svarer på reviews er legitime. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)