Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketing inden for ejendomsmæglerbranchen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino

Jeg arbejder ved en større dansk ejendomsmæglerkæde i Aalborg, og sidder i øjeblikket og tænker over nye markedsføringstiltag.

Derfor vil jeg gerne høre jer om, hvad der netop vil få jer til at vælge en ejendomsmægler frem for en anden? Hvad kan I anbefale af marketing - hvad giver bedst pote i den lange ende? Jeg er ny i branchen, så vil rigtig gerne høre, hvad I sætter pris på ved en ejendomsmægler (her tænkes både på ejendomsmægler som person samt kæden? Hvad fanger jeres interesse osv.

Jeg håber meget, I vil hjælpe mig på vej. Jeg sidder allerede med en del ideer, men vil rigtig gerne høre, hvad netop du lægger vægt på, eller hvad du tror vil fremme salget af boliger, samt få flere tilsalg.

Mvh. Cecilie

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:10

CecilieS:
hvad du tror vil fremme salget af boliger, samt få flere tilsalg.

Umildbart tror jeg det er MEGET svært at få folk til at sætte deres boliger til salg, pga. marketing. Du skal nok nærmere tænke på hvoran du flytter markedsandele, altså at få nogle af konkurrentens kunder over til dig. 

Er i med i en kæde, og er du ansvarlig for dennes markedsføring, eller er det udelukkende lokal-markedsføring for jeres forretning i skal i gang med?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 13
Skrevet kl. 15:17

Vi har bl.a. sendt breve ud til bestemte adresser, hvor vi fortalte, at vi havde en kunde der søgte netop på deres adresse, hvilket har givet en del vurderinger samt salg. Det var lignede ideer, jeg tænkte på - altså hvor prisniveauet ikke er for højt, men effekten er stor.

Der er stor konkurrence på markedet, så vi ønsker selvfølgelig at kunderne skal ælge os - har du nogen ideer til, hvordan det f.eks. kunne lade sig gøre?

Vi er med i en kæde, men vi er kun 2 butikker, der samarbejder, så det vil være lokal-markedsføring, vi skal i gang med.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:04
Hej cecilie
Det hele handler om kontakt.
Går udfra i har kunder i forvejen.
Kender en der virkelig har succes som ejendomsmægler og fra ham ved jeg at kundekontakten og det at han er nærværende, udadvendt, altid på pletten og får kunden til at føle sig som noget specielt gør den store forskel!
Kunderne siger det videre, anbefaler osv... Den bedste reklame man kan få.
Af markedsføring kan i fortælle om en handel sammen med en kunde. Få kunden til at fortælle om hvorfor de har valgt at bruge dig / jer. Det er også god pr.

Ellers vær personlig. Præsentere dig / jer selv evt på en video hvor i personligt tager i mod kunden og fortæller om jeg selv. De fleste gider ikke de sædvanlige reklame film.
Vær personlige og ligetil. Skil jer ud fra mængden.

I kan også lave utraditionel markedsføring / guerilla markedsføring. Du kan læse og se eksempler på dette i iværksættermagasinet Start Op. Www.startopmagasinet.dk
Der har været vist nogle ret gode pr stunts igennem flere af udgivelserne.

Nå det var lidt gode råd herfra.
Håber de kan bruges.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 13
Skrevet kl. 16:33

Hej Ronni

Tak for svar :-) Det er helt sikkert noget, vi kan bruge. jeg vil kigge nærmere på den nævnte hjemmeside.

Hav en god weekend.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Valeur A/S Skrevet kl. 07:58

Hej Cecillie

Jeg ville tage en snak med Accedo. De har udviklet en marketingplatform til ejendomsmæglerbranchen i samarbejde med Colliers, så de har en god idé om forskellige værktøjer, afhængig af om man er privat- eller erhvervsmægler. Du kan snakke med Martin Bjørn Madsen på tlf 23 10 93 72. Held og lykke med det.

Go dag
Benjamin

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 13
Skrevet kl. 09:06

Hej Benjamin

Tak for svar :-) Jeg vil tage et kig på det.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 09:16

Hej Cecilie,

Nu ved jeg ikke så meget om ejendomsmæglerbranchen.

Men jeg ved det generelt for marketing, handler om at være "top of mind".. Dvs. når der skal sælges, tænker de lokale kunder automatisk på jeres ejedomsmægler "kæde" - fordi i kontinuerligt har været "til-stede". Dette kan i opnå med en facebookside med demografisk og geografisk målrettede annoncer. Det har vi sat op for flere "lokale" butikker, med stor succes.

Vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)