Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der hvis jeg ikke betaler skat?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netop fundet ud af at jeg har overset at det fremsendt girokort fra skat skulle være betalt 21. januar (forskudsskab for enkeltmandvirksomhed 2013).

Umildbart kan jeg først betale dette i starten af feb, når mine kunder har betalt.

Vil skat sende mig en rykker eller hvordan forholder det sig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 6 person

Hvis du har solgt noget og ikke modtaget pengene endnu, så gælder salget først fra den dag du modtager pengene.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

Jannik Nordahl-Pedersen:
Hvis du har solgt noget og ikke modtaget pengene endnu, så gælder salget først fra den dag du modtager pengene.

Sludder og vrøvl. Salget gælder fra fakturadato og fakturadato er den dag du har faktureret/datoen på fakturaen.

Du skal f.eks. også svare moms af en faktura, selv du ikke har modtaget betalingen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:52

Hej Kenneth,

Faktura dato er gældende "ALTID"

Hvis du ikke betaler er normal procedure mig bekendt at de sender dig en rykker, du skal dog være opmærksom på at du betaler renter og forskellige gebyrer, men umiddelbart er det dit eneste alternativ hvis du ikke har pengene nu.

Du kan også kontakte dem og forklarer din case, det kan jo være du kan få udskudt din betaling og undgå diverse gebyrer. Det er nogengange lidt bedre at være på forkant, så er dine kort lagt på bordet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Det jeg tænkte var bare. At man vel først opretter en faktura når man har fået pengene? Altså gælder salget først fra den dato?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannik Nordahl-Pedersen:

Det jeg tænkte var bare. At man vel først opretter en faktura når man har fået pengene? Altså gælder salget først fra den dato?

Man fakturerer ved levering.
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 15:03

Handler man B2B har kunden typisk kredit, så der opretter du selvfølgelig fakturaen inden kunden har betalt.

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:07

Jannik Nordahl-Pedersen:

Det er ulovligt at vente med at fakturere til man modtager pengene.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Martin E. Jensen:
Det er ulovligt at vente med at fakturere til man modtager pengene.

På nær lige ved kontant handel, hvor faktura samtidig er betalingskvittering.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:13

Fint med fakturadatoer og betaling - selvfølgelig skal det på plads - og det lyder det også til at være - ud fra spørgsmålet at forstå er det som jeg forstår det helt uden betydning.

Helt enig med Peter Maler

Bedst at få ringet til dem snarest - de er jo meget flinke i skat! Rykker/påmindelse kommer helt sikkert + evt gebyrer og yderligere kan sikkert undgås ved at kontakte dem.

Ligesom du også kan have en kunde der er presset - har du det sikkert helt ok hvis vedkommende ringer og siger at pengene er der i starten af februar. Konstante for sene betalinger er ikke så smart - ligesom du også vil være mere opmærksom på denne kundetype (har de styr på det - er de på vej konkurs eller lign?)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)