Jeg har netop fundet ud af at jeg har overset at det fremsendt girokort fra skat skulle være betalt 21. januar (forskudsskab for enkeltmandvirksomhed 2013).
Umildbart kan jeg først betale dette i starten af feb, når mine kunder har betalt.
Vil skat sende mig en rykker eller hvordan forholder det sig?
Hvis du ikke betaler er normal procedure mig bekendt at de sender dig en rykker, du skal dog være opmærksom på at du betaler renter og forskellige gebyrer, men umiddelbart er det dit eneste alternativ hvis du ikke har pengene nu.
Du kan også kontakte dem og forklarer din case, det kan jo være du kan få udskudt din betaling og undgå diverse gebyrer. Det er nogengange lidt bedre at være på forkant, så er dine kort lagt på bordet.
Fint med fakturadatoer og betaling - selvfølgelig skal det på plads - og det lyder det også til at være - ud fra spørgsmålet at forstå er det som jeg forstår det helt uden betydning.
Helt enig med Peter Maler
Bedst at få ringet til dem snarest - de er jo meget flinke i skat! Rykker/påmindelse kommer helt sikkert + evt gebyrer og yderligere kan sikkert undgås ved at kontakte dem.
Ligesom du også kan have en kunde der er presset - har du det sikkert helt ok hvis vedkommende ringer og siger at pengene er der i starten af februar. Konstante for sene betalinger er ikke så smart - ligesom du også vil være mere opmærksom på denne kundetype (har de styr på det - er de på vej konkurs eller lign?)