Hej SEO eksperter Jeg har et spørgsmål (og sikkert flere senere hen) til arkitekturen i mit sites samt tilknyttede domæners opbygning - samt betydningen for SEO! Forestil jer, at jeg har www.bilkongen.dk (hvilket jeg ikke har). Herunder har jeg en side som kort beskriver alle bilerne, nemlig www.bilkongen.dk/bilerne. Endelig har jeg herunder en underside for hver bil, f.eks: www.bilkongen.dk/bilerne/superbilen www.bilkongen.dk/bilerne/begynderbilen www.bilkongen.dk/bilerne/luksusbilen ... og så videre. Jeg registrerer herefter domænerne www.superbilen.dk, www.begynderbilen.dk og www.luksusbilen.dk, og laver 301 viderestilling til de respektive, ovennævnte domæner. Spørgsmålet er: er det en smart strategi? Jeg gør det netop for, at jeg blot kan sige til folk "gå evt. ind og læs mere på begynderbilen.dk", hvis vi har haft en samtale om den specifikke bil. Er der fordele/ulemper ved SEO vedr. dette? Hver af de respektive undersider vil naturligvis fokusere på deres eget keyword, men ved ikke om det har betydning i forbindelse med 301 viderestilling. Håber i kan hjælpe :) Mvh. Kristian
|
faldt over det her link:
http://www.seomoz.org/q/multiple-domain-names-pointing-at-one-website
men vil metoden blive opfattet som spam? Jeg gør det jo for at sikre mig nogle gode domæner, som samtidig kommer til at indeholde yderst relevant indhold på de sider der viderestilles til.
Forslag og kommentarer mogtages meget gerne :)