Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domænestrukturs betydning for SEO

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter

Jeg har et spørgsmål (og sikkert flere senere hen) til arkitekturen i mit sites samt tilknyttede domæners opbygning - samt betydningen for SEO!

Forestil jer, at jeg har www.bilkongen.dk (hvilket jeg ikke har). Herunder har jeg en side som kort beskriver alle bilerne, nemlig www.bilkongen.dk/bilerne. Endelig har jeg herunder en underside for hver bil, f.eks:

www.bilkongen.dk/bilerne/superbilen

www.bilkongen.dk/bilerne/begynderbilen

www.bilkongen.dk/bilerne/luksusbilen

... og så videre. Jeg registrerer herefter domænerne www.superbilen.dk, www.begynderbilen.dk og www.luksusbilen.dk, og laver 301 viderestilling til de respektive, ovennævnte domæner.

Spørgsmålet er: er det en smart strategi? Jeg gør det netop for, at jeg blot kan sige til folk "gå evt. ind og læs mere på begynderbilen.dk", hvis vi har haft en samtale om den specifikke bil. Er der fordele/ulemper ved SEO vedr. dette? Hver af de respektive undersider vil naturligvis fokusere på deres eget keyword, men ved ikke om det har betydning i forbindelse med 301 viderestilling.

Håber i kan hjælpe :)

Mvh. Kristian

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Skrevet kl. 13:23
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Skrevet kl. 16:14

Ville det evt. være bedre at lave en seperat landingpage for hver af de enkelte URLer, dedikeret til det specifikke produkt? Fra den side kan der så være videre links ind til selve hovedsiden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 01:34

Hej Kristian

Jeg ville ikke oprette flere domæner, men have forskellige landingssider på et og samme domæne.. Er lidt i tvivl om Google trækker ned på det og netop af den grund ville jeg ikke gøre det :)

Umiddelbart giver det også bedre mening at have forskellige landingssider for hvert af dine produkter på samme domæne..

Folk kender alligevel ikke forskel på adresselinjen og google, så fokuser på en god søgeoptimering på de enkelte produktsider

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Skrevet kl. 08:03

Hej Clark

Tak for dit svar :) jeg vil bestemt også have gode landingssider for hvert produkt på hovedsiden. Jeg ønsker blot at sikre mig de enkelte deldomæner, da det i mine øjne er gode domæner, som jeg bestemt ikke ønsker bliver brugt af andre. Jeg ville derfor 301 viderestille dem for at sikre mig, at de var knyttet til noget relevant (og så de ikke kan blive taget fra mig, som hvis jeg f.eks. blot havde dem for at have dem), og så for i netværksforbindelser at kunne anbefale folk at tage et kig på superbilen.dk istedetfor www.bilkongen.dk/bilerne/superbilen - førstnævnte er nemmere for folk at huske, eller skrible ned, hvis man kun taler sammen i få minutter i forbindelse med networking :)

Det vigtigeste for mig er derfor, at Google ikke umiddelbart straffer mig for dette. Og det er det jeg søger feedback på :) hvis jeg ligefrem kan blive belønnet for det rent SEO mæssigt, så er det kun en bonus, men jeg vil først og fremmest sikre mig, at jeg ikke bliver straffet.

Kære google eksperter, jeg ved i er derude, håber i kan hjælpe ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 10:27

Du kunne også lave en landingpage på hver af de ekstra domæner, hvor du linker til hovedsitet! Så får du også relevante indgående links.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Skrevet kl. 10:31

Hej Kim

Det er lige præcis det jeg nævner som en mulighed over Clark's indlæg. Tror du det vil være en bedre løsning? I så fald, burde de enkelte landingpages så ikke ligge på forskellige servere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)