Det er klart den øverste ledelse i princippet - sådan er det at være adm. dir. overfor dette og overfor arbejdssikkerhed og alt. Kan ledelsen bevise, at der er lavet faste og gode rutiner (og jeg tror ikke der er krav om check af sælgeres kørekort ved fast intervaller men det er en anden sag) og at den selv har kontrol med at kontrollerne virker, så har ledelsen udfyldt sit ansvar Det gælder jo i stort og småt - udslip af forurenet vand, klippemaskiner der kan klippe fingrene af - om momsen bliver betalt, om der er penge til kreditorerne i kapitalberedskabet inden der købes, feriepenge - det hele havner til syvende og sidst på den øverste. En evt. kontrol af kørekort med et eller andet interval, hører til i småsagsafdelingen for en virksomhed med rutinerne på plads. Jeg tror bare ikke det gælder sælgere, men nok kun lastbiler og specielt burde det vel gælde persontransport, taxi, bus, skolebus o.l.
Dokumentfalsk, og det er det hvis den ansatte viser falsk kørekort (udløbsdato fremgår jo) straffes med fængsel ofte - og rammer den der begår det |
Hej Cookie,
Jeg anfægter slet ikke noget af det du skriver for jeg ved at du har styr på det :-)
Hvis vi ser bort fra lovgivningen syntes jeg bare at det er en trist udvikling med alt den kontrol, men ok, jeg har heller ikke overblik over hvor galt den er, der er nok mange der kører rundt uden kørekort, skræmmende nok...