den dag de indføre en lov om at vi alle skal hoppe ud fra en klippe kommer jeg gerne og klapper af dig imens du hopper |
Arbejdsgiver har jo en del forpligtelser som kan være til besvær, men jo er indført med demokratisk flertal og også giver en del fornuft. Nogen gange må man som arbejdsgiver også se på de samlede værdier
Det er arbejdsgivers pligt at sørge for beskyttelses gitter på klippemaskinen så arbejderen ikke kan få klippet fingerene af. Er der det ikke, så kommer arbejdstilsynet, og jeg kunne sidde aldrig så meget i mit direktørkontor og føle mig beskyttet, men ansvaret var MIT hvis nogen fik skader af mine maskiner der ikke var korrekt indrettet
Ligeledes er det arbejdsgivers pligt at sikre hjelm på hovedet af alle på byggepladsen, korrekte stilladser, sikkerhedssko når der arbejdes med ting der smadre fødder og meget andet
Vi har masser af kontrol forpligtelser, for at passe på vores medarbejdere, og vi outsourser det ned gennem hiereakiet helt fornuftigt, men pilen peger på os hvis det går galt og det kan ikke være andet.
Kontrol af kørekort kan virke ueffektivt og lidt spild, for det er jo korrekt at folk bare kan vise et der ikke er gyldigt, men at se det som stort ekstra arbejde og blive ophidset - come on - lav en rutine for det, så er det da ikke det mindste vanskeligt - Ikke effektivt måske, men altså heller ikke det som koster os livet som arbejdsgivere - det kan chauffører der har fået taget kortet så til gengæld gøre ude på vejene
vh