Du skal bare huske på at hvis en medarbejder viser et ugyldigt kørekort, så er det ham der begår bedrageri, ikke dig. Du kan under din kontrol af kørekort tage en kopi af kørekortet og derefter arkivere det. Så kan du til hver en tid bevise at du har kontrolleret det. Det ville også være en god ide at du i ansættelses-beviset indskriver at firmaets regelsæt er læst og udleveret, heri kan du oplyse om konsekvenser ved overtrædelser af reglerne. heri bla. at hvis kørekortet bliver indraget eller hvis man mister førerretten, udviser uforsvarlig kørelse, eller fremviser ugyldigt kørekort er det afskedigelsegrundlag. |
murermester Jim Drejer:jonas33:det fungere ik bare min pointe .... er man dum nok til at tage et job der kræver kørekort uden at have et gyldigt kørekort går jeg ud fra man også er dum nok til at vise et ugyldigt kørekort for at beholde jobbet .... kan godt være at man i den offentligge sektor finder det i orden at beskæftige sig med ligegyldige ting men tror ik mange selvstændige har det sådanDu skal bare huske på at hvis en medarbejder viser et ugyldigt kørekort, så er det ham der begår bedrageri, ikke dig.
Du kan under din kontrol af kørekort tage en kopi af kørekortet og derefter arkivere det. Så kan du til hver en tid bevise at du har kontrolleret det.
Det ville også være en god ide at du i ansættelses-beviset indskriver at firmaets regelsæt er læst og udleveret, heri kan du oplyse om konsekvenser ved overtrædelser af reglerne. heri bla. at hvis kørekortet bliver indraget eller hvis man mister førerretten, udviser uforsvarlig kørelse, eller fremviser ugyldigt kørekort er det afskedigelsegrundlag.
ja det må være løsningen
men stadig det får ikke færre tosser til at færdes i trafikken uden kørekort og gik ud fra det var derfor loven var lavet men hvis den blot er lavet for at man kan prøve sin kopimaskine og købe et par ringbind så forstår jeg det hele meget bedre ....