Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er ved at gå konkurs, og vil ikke længere stå som direktør

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har et selakab med et par datterselskaber hvor jeg er adm. dir i alle selskaberne. Det hele er ejet af to holdingselskaber, hvoraf det ene er mit.

Kassen er tom, der er ingen fortsat mulighed for drift (medarbejdere mv. er væk) osv osv. Der er ingen aktiver i nogen af selskaberne (intet varelager osv), med mindre man regner kontormøbler for en nypris på 40.000 kr. som et aktiv.... Der vil være gæld til kreditorer og momsgæld når selskabet lukkes. Der er ingen personlige kauktioner og hæftelser på noget - heldigvis.

Derfor, jeg har ikke råd/mulighed for at stille 3 x 30.000 kr. (drift og to datterselskaber) i sikkerhed til selv at begære en konkurs. Skat gør nok sin del på et tidspunkt, men ønsker ikke at vente alt for længe da den psykiske belastning næsten er ved at tage livet af mig - og nok især familien...

Derfor vil jeg høre jer om I ved hvordan jeg afmelder mig selv som direktør i selskaberne, med det formål at Erhvervs & Selskabsstyrelsen tvangsopløser selskabet. Jeg ønsker om muligt ikke at stå som direktør når "helvede" bryder løs, da jeg har et andet selskab jeg skal forsøge at få et levebrød ud af.

Er det en farbar vej? Jeg har hørt der er mange der "frivillligt" bringer sit selskab i en tilstand så det tvangsopløses, idet de ikke har råd til at stillle sikkerhed ved konkursbegæring.

Hilsen Vagn

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Undlad at indsende regnskaberne - så tvangsopløser EogS selskaberne som du skriver. For mig at se, lyder det lidt som om du søger at gemme dig,  - du slipper for at betale penge under konkursen,  og få gældsposter om halsen, efterfølgende - det mindste du kan gøre, er vel at stå for skud-mål udadtil.

Mvh - én der også har begæret sig selv konkurs. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du kan framelde dig som direktør på virk.dk for hver virksomhed er der så ingen ledelse, så bliver i tvangsopløst. Du vil som tidl. dir bliver indkaldt og skal svare på en række ting, og svare ærligt, for ellers kan din ApS beskyttelse bortfalde og du kan få personligt ansvar, men er tingene rene, så er der ikke et problem i det i sig selv. Er der ikke aktiver der kan betale en egentlig kurator behandling, så vil det kunne gå ret stærkt. Du skal naturligvis oplyse om kontor inventaret og alt andet - og al kendt gæld, og du bør bestemt kontakte dine kreditorer og fortælle dem hvad der sker - det er jo dine virksomheder der nu måske bringer andre i vanskeligheder, og det skal du ikke stikke hovedet i busken for

Moms og skat er jo aldrig godt at ha som gæld når man lukker, og de KAN se på om man kan drive andre selskaber, hvis man lukker virksomheder man har ejet og ledet med momsgæld overalt - men i lyset af, at det er 3 virksomheder, og du stadigt har virksomhed at drive, så synes jeg du skal få fat i en jurist og eller revisor, til at føre dig korrekt - og billigst muligt igennem det her - inden du bare afmelder dig. Det kan sagtens være deres råd - afmeld dig, men få lige en helt konkret vurdering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 20:40

Hej Peter. Det er egentligt ikke for at gemme mig, for det kan man ikke:) Men det er for at få skidtet opløst i en fart - og fordi jeg ikke har penge til det.

PS: Jeg taber selv dobbelt så meget ved konkursen end mine kreditorer til sammen. Og de der taber, de har tjent rigeligt på mig i de gode tider....

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 20:43

Jeg forsøger ikke at gemme mig, det skal bare overståes hurtigt. Det med at stå på skud mål, ja det må være en smags sag. De der taber har tjent rigeligt på mig da det hele gik godt, og det er velkonsoliderede udenlandske firmaer.

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 20:52

Super det blot er at gå på virk.dk, det er jo nemt.

Udover at vejen fra stjerne til vandbærer er ufattelig kort (og at vejen fra vandbærer til stjerne er ufattelig lang) er der ikke foretaget noget "kreativt" eller ulovligt. Ingen fladskærme til privaten er købt over firmaet, ingen private udgifter er bogført osv. Der er bogføring der er ajour, alle bilag forefindes, der er ingen der er forfordelt op til osv. Kun fremgår det at alle de private penge jeg har lånt til firmaet ikke er tilbagebetalt, at jeg ikke har trukket løn til sidst osv. Dette er ikke gjort fordi jeg synes det er rimeligt at man selv kommer sidst, men blot fordi jeg ved det bliver omstødt hvis jeg havde gjort andet.

Det skal nævnes at der ikke er skyldig selskabsskat eller a-skat, det er udelukkende moms. Det må være en formildende omstændighed hos SKAT.

Men fy for den, det er godt nok ikke sjovt. Især ikke når man altid har betalt alt til tiden, og så pludselig ikke er istand til det mere. Det er et vanvittigt pres at vide der er nogen der bliver sure på en, det kan absolut ikke anbefales... Men da Danske Bank på tre måneder erklærede tre af mine kunder konkurs, blot for at starte dem op igen dagen efter (bare uden gæld til leverandørene) - ja så kan man ikke drive sin virksomhed mere.... Gæt hvilken bank jeg selv har...

Hurra for Danske Bank.....

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 20:57
Du kan også få din revisor til at afmelde sig som revisor, så tvangsopløses selskabet også. Syntes ikke du skulle stikke hovedet i busken, men tag det du kan klare.

Tilmeldt 2. Jan 13
Skrevet kl. 21:03

Ja det er vel egentlig en temmelig neutral måde at gøre det på. God ide:)

Vagn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)