Hej Amino'er.
Jeg har et selakab med et par datterselskaber hvor jeg er adm. dir i alle selskaberne. Det hele er ejet af to holdingselskaber, hvoraf det ene er mit. Kassen er tom, der er ingen fortsat mulighed for drift (medarbejdere mv. er væk) osv osv. Der er ingen aktiver i nogen af selskaberne (intet varelager osv), med mindre man regner kontormøbler for en nypris på 40.000 kr. som et aktiv.... Der vil være gæld til kreditorer og momsgæld når selskabet lukkes. Der er ingen personlige kauktioner og hæftelser på noget - heldigvis. Derfor, jeg har ikke råd/mulighed for at stille 3 x 30.000 kr. (drift og to datterselskaber) i sikkerhed til selv at begære en konkurs. Skat gør nok sin del på et tidspunkt, men ønsker ikke at vente alt for længe da den psykiske belastning næsten er ved at tage livet af mig - og nok især familien... Derfor vil jeg høre jer om I ved hvordan jeg afmelder mig selv som direktør i selskaberne, med det formål at Erhvervs & Selskabsstyrelsen tvangsopløser selskabet. Jeg ønsker om muligt ikke at stå som direktør når "helvede" bryder løs, da jeg har et andet selskab jeg skal forsøge at få et levebrød ud af. Er det en farbar vej? Jeg har hørt der er mange der "frivillligt" bringer sit selskab i en tilstand så det tvangsopløses, idet de ikke har råd til at stillle sikkerhed ved konkursbegæring. Hilsen Vagn |
Undlad at indsende regnskaberne - så tvangsopløser EogS selskaberne som du skriver. For mig at se, lyder det lidt som om du søger at gemme dig, - du slipper for at betale penge under konkursen, og få gældsposter om halsen, efterfølgende - det mindste du kan gøre, er vel at stå for skud-mål udadtil.
Mvh - én der også har begæret sig selv konkurs. :)