Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb på Amazon - sælg videre på webshop!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Overskriften siger lidt sig selv! 

1) Er det lovligt og købe varer på Amazon, derefter få den hjem, ligge dem op på sin webshop og sælge dem der med fortjeneste?

2) Hvordan fungere det med moms og andre afgifter?

3) Er det lovligt og lave sin "egen" indpakning når det sendes?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Fra Middelfart
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 01:21

Haha super ide! Det var sådan jeg fik gang i min forretning, brugte ebay i stedet :D

Dog er der næsten ingen fortjeneste når du skal begynde at betale skat/moms (moms er når du har solgt for 50K)

Så vidt jeg kan se så skulle det så er det ikke ulovligt, bare du husker at betale skat når frikortet er brugt. Eller omsætter for over 50.000 så skal du til at betale moms.

Hvis du køber fra et ikke eu land, kommer der moms og told oven i.

Hvis du køber fra eu, så kommer der kun told, hvis der er for over ca. 1200 kr (+ - 500)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:47

Husk at det allerede er når man forventer en omsætning på 50000 kroner indenfor 12 sammenhængende måneder, at man skal oprette sit cvr nummer og IKKE først når man har tjent 50000 kroner.

Hvis Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 07:15

Hej Martin,

Du skal huske, at du ikke må importere varer med videresalg for øje uden at være importørregistreret :)

1) Ja, det er det.

2) Såfremt du får varerne fra et ikke-eu land, så vil der blive pålagt importafgift, moms og told, som skal betales og indberettes (da du så skal være importør- og momsregistreret). Hvis du ikke bliver momsregistreret, kan/skal du ikke påføre moms, når du sælger varerne.

God dag :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 12:06

Tak for svarene Lars :-)

Hvis nu man køber fra en virksomhed via. Amazon, er der så noget man skal være opmærksom på hvis man sælger det videre på sin egen shop? :-)

Er det muligt bare, at købe det, og sælge det videre uden nogen form for kontakt med virksomheden?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:13

Martin Skaarup:

Tak for svarene Lars :-)

Hvis nu man køber fra en virksomhed via. Amazon, er der så noget man skal være opmærksom på hvis man sælger det videre på sin egen shop? :-)

Er det muligt bare, at købe det, og sælge det videre uden nogen form for kontakt med virksomheden?

Vær opmærksom på:

1) DU står med reklamationsretten overfor DIN kunde. 

2) Husk at kontakte firmaet DU køber af først. Så kan de sælge dig varerne UDEN lokal moms. 

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 13:21

Blander mig lige med et spørgsmål her, fordi jeg er nysgerrig:

Kan du ikke finde steder at handle dine varer ind, som er væsentligt billigere end Amazon?

Hvad skal du sælge?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 13:55

Har ikke rigtig noget konkret endnu! - jo det er meget normale priser på amazon! - men som jeg læser det, skal der betales told og flere afgifter hvis man benytter eBay, da det for det meste er fra USA.

Men havde leget med en lille tanke om en 90kroners Webshop, hvor alt koster 99 og ned efter! - og det skulle være ting som alt godt fra havet ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 12
Skrevet kl. 13:55

99kroners Webshop **

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)