Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheds overdragelse?? Kan det passe?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoér

Jeg sidder her med en udfordring jeg behøver noget hjælp til, så jeg håber på nogle gode svar! Smile

Jeg har givet et tilbud til en kommunal institution. Tilbudet er vedr. en daglig service ydelse. (rengøring)

Lederen er meget interesseret og vi mangler blot en underskrift på kontrakten.

Så langt så godt. Udfordringen er som følger:

Arbejdet udføres pt. af en assistent som er ansat i det kommunale rengørings-selskab.

Vi er blevet informeret om at vi skal indgå i en virksomheds overdragelse.

Kan det passe?

Vi har intet ønske om at ansætte assistenten, ej heller overtage materiel af nogen art.

På forhånd tak.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 21:05

Hej igen allesammen.

Er der slet ingen der har erfaring med dette?

KMOsen 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Det tror jeg ikke man kan svare på ud fra det du beskriver. I må vel ha talt om det - dig og lederen af institutionen?

Det giver ikke rigtigt mening, bare at sige i skal INDGÅ I EN VIRKSOMHEDSOVERDRAGELSE - for I skal vel ikke overtage det kommunal rengørings-selskab, og de skal vel ikke overtage jer - så hvad er det for en virksomhed de siger i skal indgå i overdragelse med?

Det er vel muligt, at lederen ønsker, at den nuværende rengørings assistent skal forsætte, det er vist nærmest almindeligt når offentlige opgave udliciteres privat og derfor mener du skal ansætte den nuværende assistent, men det kan jo ikke være tilfældet uden I har talt om det - så - et eller andet mangler helt i forklaringen - Du må ha hørt om dette under forhandlingen da de gav bud på en licitation eller lignende?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 21:22

Hej kmosen
Først - jeg aner intet omkring emnet, så kan ikke give dig et korrekt svar!
Syntes blot det lød ganske interessant, så søgte lidt på nette.
Det har du sikkert også selv gjort, så måske dette er helt unødvendigt?

Skal alle kontrakter med det offentlige ikke sendes i udbud?
Jeg lavede en søgning på "kommunal virksomheds overdragelse" - hvis jeg ellers har forstået dit spørgsmål korrekt?

Fandt bl.a. dette via udbudscentralen: http://www.udbudsportalen.dk/Vejledninger/Vejledning-i-virksomhedsoverdragelse/ 
Hvis du læser under "Notater" står der lidt omkring Virksomhedsoverdragelser.

Som sagt, ved ikke om det er en hjælp - men brug det hvis du kan??

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 21:36

Hej

Cookie; Lederen, som jo også er kommunalt ansat, videregiver blot de info han får fra det kommunale rengørings selskab. Han er fuldstændig ligeglad hvordan vi overtager rengøringen, han er bare træt af det han har nu. Han er dog bange for at lave en fodfejl og derfor sidder aben nu på min skulder.

Ellers ser jeg på tingene som du gør, vi skal jo kun overtage varetagelsen af en ydelse. Ikke et selskab eller institution.

Men det kommunale rengørings selskab er åbenbart af en anden mening. 

Agent; Smile jeg har nemlig søgt i rigtig mange afkroge af nettet, bla også den side du har fundet. Jeg kan bare ikke finde en helt klar svar. Det meste af det der står kan forståes på flere forskellige måder. Og jura er ikke lige min spids kompetence. Smile

Men tak alligevel.

KMOsen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

kmosen:

Lederen, som jo også er kommunalt ansat, videregiver blot de info han får fra det kommunale rengørings selskab. Han er fuldstændig ligeglad hvordan vi overtager rengøringen, han er bare træt af det han har nu. Han er dog bange for at lave en fodfejl og derfor sidder aben nu på min skulder.

Ellers ser jeg på tingene som du gør, vi skal jo kun overtage varetagelsen af en ydelse. Ikke et selskab eller institution.

Selve det at skulle overtage medarbejderen tror jeg er ganske brugt krav hvis noget der ligger i kommunalt regi, skal liciteres ud af kommunen, det som undrer mest er, at der tales om virksomhedsoverdragelse, for det lyder jo ikke sandsynligt, at du skal overtage hele det kommunale rengøringsselskab. Anyway - de som stiller disse krav til dig, må jo kunne redegøre helt for dem. Det er ret sandsynligt du kan skulle overtage den ansatte - ved kommunale udliciteringer gør de meget for at sikre de hidtidige ansatte - men jo ikke hele den kommunale rengøring uden det hele tiden har været diskuteret

lad os høre hvad du finder ud af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 07:51

Tak for input, jeg lader høre fra mig.

Kmosen

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Skrevet kl. 23:43

Hej alle.

Nu har jeg så fået undersøgt sagen nærmere.

Og det viser sig at, der faktisk er tale om virksomheds overdragelse.

Selv om der er tale om en serviceydelse, 'en ansat, og ingen overtagelse af materiel eller lign.

Efter at have læst div. paragraffer og afgørelser igennem flere gange uden at have fundet et klart svar. Valgte jeg at få hjælp fra professionel side.

Jeg kontaktede http://boconsult.dk/ som kunne bekræfte min mistanke. hvis vi ønsker pågældende institution som kunde, skal vi være parat til en virksomheds overdragelse.

Så det arbejder jeg nu videre med. Man kan godt nok hurtig blive fanget på den forkerte fod.

Igen tak for input.

Kmosen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)