Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hævning af overskud i virksomhedsordningen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har brug for lidt hjælp vedrørende hævning af overskud i virksomhedsordningen.

SKAT har gennemgået hele mit regnskab og det er blevet godkendt.

Der er dog et punkt, hvor SKAT og jeg ikke er enige. SKAT har af egen drift fastsat, hvor meget jeg har udtaget af virksomhedens overskud. Det har betydning for, hvor meget jeg skal beskattes af som personlig indkomst.

Nu er der bare det, at jeg kan bevise, at beløbet ikke er hævet, da det er bundet i virksomhedens lager. Hvad gør jeg?

Okas

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:58
Hej Okas.

Er du sikker på det er "virksomhedsordningen" du har valgt? Hvis ikke, bliver du beskattet af virksomhedens overskud uanset hvad du har hævet ! Jeg tror det er dette der er "problemet"!?

Virksomhedsordningen er et beskatningsprincip man som erhvervsdrivende kan vælge for at udjævne beskatningen er tid, men jeg tvivler på du har valgt dette, da det som regel kræver hjælp fra en revisor..

Mvh.

Mads Riber

Bookkeeping

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:18
Prøv lige at læs hvad Okas skriver. Det er fuldstændig rigtigt hvad han skriver: Hvad han har udtaget af virksomhedens overskud har betydning for hvor meget han skal beskattes af som personlig indkomst. Du tager kontakt til Skat og argumenterer for dine synspunkter; at der er tale om varelager og ikke om private hævninger.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)